Anorak NoA og Maskinen tok gull under DCC Awards 2025 Torsdag 16. oktober ble årets DCC Awards arrangert på Nasjonalmuseet i Oslo.
Tror Støre kunne tapt valget om han ikke stilte på Gutta En valgkamp preget av eksperimentering, forvirring, litt flaks og «la oss prøve å komme oss på». Slik oppsummerer en medieforsker valgkampen 2025.
Arbeiderpartiet danket ut konkurrentene på TikTok – Stoltenberg-effekten ga full klaff TikTok ble en av de viktigste kampplassene under årets valgkamp. Arbeiderpartiet fikk mest engasjement – men Erna Solberg stjal oppmerksomheten med humor og stunt, viser ny valganalyse.
Stadig tøffere jobbmarked – førstelektor peker på byråene Antallet ledige stillinger på FINN synker for folk som jobber med markedsføring.
Los & Co-praktikanter tok storeslem i Gullkalven 2025 Jonas Paulsen og Tinius Grønseth fra Høyskolen Kristiania stakk av med to gull, ett sølv, én bronse – og Årets Gullkalv.
Dette mener de om å svare journalister på e-post Bør kommunikasjonsfolk svare journalister på e-post? Det er det delte meninger om.
Nå er den prisvinnende kampanjen live «Fra Amazonas til Frogner» vant gull i DCC Awards. Nå er den satt opp på Oslo Bussterminal.
Verdens første WHO-senter for risikokommunikasjon åpnet i Oslo Nå har Kristiania åpnet dørene til verdens første WHO-senter for risikokommunikasjon og informasjonsberedskap. Nå skal forskningen tas i bruk – før neste krise rammer.
Rekordhøy kompetansemangel i Norge – hva betyr det for kommunikasjonsbransjen? Mange søker seg til kommunikasjonsroller, men kravene endrer seg. Rekruttere ser et gap mellom utdanning og arbeidsliv, Kommunikasjonsforeningen merker økt etterspørsel, og utdanningen tilpasser seg nye behov.
Elisabeth og Vilde fikk jobbene som over 200 søkte på Elisabeth Larsen og Vilde Dalstø er storfornøyde med å ha fått jobb hos Kristiania i et krevende arbeidsmarked.
Har undersøkt: Derfor mener han Facebook fungerer bra for Listhaug og FrP Roy Aulie Jacobsen så nærmere på FrP-lederens Facebook-kommunikasjon gjennom seks måneder.
Retorikkekspert om Støre: – De fleste ansatte gjør narr av slike uttalelser fra ledere Det koker internt i Arbeiderpartiet. Dette er retorikkekspertenes dom over Jonas Gahr Støres håndtering av kaoset.
Bygger karrieredrømmen mens de studerer: – Nå er det bare å krysse fingrene Med eget markedsføringsbyrå håper studentene bak Studio BLÅ å bygge kompetanse og sikre seg en plass i en konkurranseutsatt bransje.
Får unik mulighet i kriserammet arbeidsmarked I frykt for å miste talenter fra bransjen, gir Ring 2 nyutdannede kreatører en plass å jobbe og søke på nye jobber fra.
Sammenligner bruk av mental helse i markedsføring med grønnvasking Karl-Fredrik Tangen trekker fram flere eksempler på at kommersielle aktører bruker temaet mental helse i sin markedsføring, noe han mener er problematisk.
Ekspert om retorikken fra ordføreren: – Ser ut som PR-folka til Trump har holdt kurs i Lom Justisministeren og ordføreren i Lom kommune bruker sterke ord når de snakker om skolenedleggelsene i Innlandet. Det får retorikk-eksperter til å reagere.
Reagerer på valget av navn til ny storbank: – Kan være uheldig Ekspertene er delte i synet på den navnet til den nye storbanken.
Ekspert reiser større spørsmål om sponsor-trend: – Usikker på om de får verdi for pengene Equinor avslutter samarbeidet med både Skiforbundet og Norges Fotballforbund. Flere mener de vil slite med å finne erstattere på sponsormarkedet.