– Det å studere hos oss er ingen «short cut» Høyskolen Kristiania har Norges mest fornøyde markedsføringsstudenter. Magne Johannessen og Kim Bjørnqvist har flere forklaringer på hvorfor det er slik.
Tall fra fire ulike utdanninger: Så mange kommer seg ut i jobb Utdanningene viser varierende tall på hvor mange som lander fast jobb etter endt studie.
Sjonglerer to jobber med studier: – Må brette opp ermene Anniken og Anniken studerer sammen, jobber i Motkraft sammen og har internship i reklamebyrået Hyper sammen. Om noen måneder skal de forsøke å lande faste jobber som kreatører.
Ekspertene om den nye Norwegian-logoen: – Hvorfor ikke tørre å være mer leken? Etter over 20 år endrer Norwegian logoen. Les hva ekspertene mener om endringen.
Slik prøver Høyskolen Kristiania å rekruttere flere studenter Mener video kan lages enkelt og at andre har noe å lære av dem.
Krise etter krise i politikken: Dette tror ekspertene om politisk strategi framover Flere folkevalgte politikere har de siste årene opplevd å stå i mediestorm etter pinlige skandaler. Hva kan det bety for politisk kommunikasjon i framtiden?
Yousef er praktikant i Maverix: – Vil ikke være en vanlig robot i systemet – Jeg tror reklamebransjen er i konstant forandring og er alltid noe vi som markedsførere må adaptere oss til.
Ser en endring i Sophie Elises profilering – har friheten til å velge og vrake Sophie Elise har vært gjenstand for kontroverser, men nå ser eksperter en profilendring til Norges største influenser.
Slik forklarer de hopplandslagets sponsor-trøbbel – Mangler profiler Hoppsporten ligger etter andre idrettsgrener kommersielt sett, mener ekspert.
Julereklamer vi aldri glemmer – Noen gir en liten tåre i øyekroken og klump i halsen, mens andre gir gåsehud. Noen er mer klisjéfylte, men ikke mer enn det er rom for i desember, sier kreatør Marcus Mossberg.
Dette er hans budskap til studenter som er redde for framtiden sin Tunge tider i PR-bransjen gjør det vanskeligere for yngre og nyutdannede på arbeidsmarkedet. Petter Thorendahl håper situasjonen endrer seg i 2024.
Ekspert om Dagbladets omdømme-situasjon: – Tar for gitt at det er med vilje Dagbladet har gjennomgått store endringer de siste årene. Dette har endret avisens omdømme, mener professor.
Sanna Sarromaa: – Jeg prøver ikke å provosere … men Sanna Sarromaa mener flere forskere bør tørre å sette ting litt på spissen for å nå ut med funnene sine.
Disse vant priser på DCC Awards Torsdag avholdt Ocean Outdoor kåringen av årets Digital Creative Competition (DCC) på Røverstaden i Oslo.
Mener Skiforbundet framstår som amatører. Dette sier forbundet selv Skiforbundet kunne kommunisert annerledes og kommet mye bedre ut av situasjonen rundt Lucas Braathen, mener eksperter.
– Rekruttering til bransjen er et viktig fokusområde for oss CAPA Kinoreklame og Mediebyråforeningen samarbeider om Young Lions Media, og med denne karrierekvelden utvider de samarbeidet