
ANTI lager kampanjen for årets TV-aksjon
Årets TV-aksjon går til Atlas-alliansen. ANTI skal sammen med NRK TV-aksjonen og Atlas-alliansen utvikle kampanjen i 2025.
Det melder byrået i en pressemelding.
– Vi lot oss begeistre av folka i ANTI og deres fremoverlente væremåte, og vi gleder oss skikkelig til dette samarbeidet. ANTI er lydhøre og har respekt for tematikken og den norske tradisjonen som TV-aksjonen er, samtidig som de tør å utfordre oss på de viktige tingene, sier markedsansvarlig i NRK TV-aksjonen Shamaila Marita Lein.
Leder for reklame i ANTI Torstein Drogseth gleder seg til å videreføre og utvikle en viktig kampanje som skal treffe hele Norge.
– Dette er et stort øyeblikk for oss i ANTI. TV-aksjonen er en kulturell institusjon og en av de fineste tradisjonene vi har her til lands. Å utvikle årets kampanje skal bli en ære. Atlas-alliansens arbeid er viktig, og noe som ligger vårt hjerte nært etter vårt gode samarbeid med Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon (FFO), sier Drogseth.
Det kreative teamet hos ANTI er Christian Hygen og Per Erik Jarl.
– At TV-aksjonen og Atlas-alliansen ringte på vår dør var i seg selv en stor anerkjennelse. At de valgte oss som byråpartner føles utrolig bra! Nå ser vi fram til å mobilisere bøssebærere over hele landet, sier de.
Anorak utviklet fjorårets kampanje for Barnekreftforeningen sammen med NRK TV-aksjonen.
– Vi har nettopp lagt bak oss et rekordår for TV-aksjonen, der vi hadde et helt enestående samarbeid med de flinke folka i Anorak. Nå gleder vi oss til å ta med oss lærdommen, innsikten og gutsen inn i et nytt og spennende år med ANTI, sier Lein.
Dette går pengene til i 2025
Årets TV-aksjon går til Altas-alliansen og vil gi funksjonshemmede i Ukraina, Palestina, Nepal, Zambia, Tanzania, Etiopia og Uganda et bedre liv. 200 000 mennesker skal få bedre tilgang til utdanning, arbeid, hjelpemidler, helsetjenester og nødhjelp.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no