
24 timer til å vinne praksisplass: – Kan bli starten på en fast jobb
Reklamebyrået POL lanserer et nytt rekrutteringskonsept for praksisstudenter. Gjennom konkurransen «POL, PILS & PRAKSIS» får deltakerne én dag på seg til å løse en kreativ brief – vinnerteamet får garantert praksisplass.
Reklamebyrået POL satser på en ny måte å rekruttere praksisstudenter på.
Mandag 3. februar lanserer de konseptet «POL, PILS & PRAKSIS» for aller første gang.
I løpet av 24 intensive timer skal studentene løse en kreativ brief. Det beste teamet sikrer seg en garantert praksisplass hos byrået.
– Vi tar inn praksisstudenter hvert år, og det har alltid vært en vinn-vinn-situasjon. Vi får tilført nye og kloke hoder, og nesten uten unntak har det resultert i faste jobber for studentene i etterkant, sier Thorbjørn Ruud, kreativ leder i POL.
Tidligere har POL rekruttert praksisstudenter gjennom mappevisning og intervjuer. Nå ønsker de å teste hvordan studentene håndterer å jobbe praktisk og under tidspress.
– Vi begynner med å presentere en brief og gi veiledning sammen med våre kreative team. Deretter får studentene 24 timer til å løse oppgaven og levere et ferdig konsept som en one-pager. På denne måten får vi sett hva de kan levere i en realistisk arbeidssituasjon, forklarer Ruud.
POL har allerede satt sammen en spennende brief som studentene skal løse, og håper at flest mulig har lyst til å delta.
– Dette er en unik mulighet for alle som ønsker å komme seg inn i bransjen. Vi håper så mange som mulig melder seg på, sier Ruud.
Konkurransen starter mandag 3. februar kl. 16.00 hos POL, og studentene må sende inn løsningene sine innen tirsdag kl. 16.00.
– Det blir et hektisk døgn, men dette er sjansen til å vise hva du er god for. Vi gleder oss til å se hva studentene leverer, avslutter Ruud.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no