Marius Damsleth. Pelle Josephson.

Derfor kommer stadig flere fra reklamebransjen til Arendal

– Det er veldig relevant og interessant for oss å høre hvordan andre tilnærmer seg de problemstillingene som vi tror vi er aleine om.

Publisert

(Arendal:) I uke 33 strømmer det til med folk fra all slags organisasjoner, fra hele landet, til den ikke så altfor store kystbyen Arendal. Der møtes, samtales og drikkes det over en lav sko. Bekjentskaper blir gjort og avtaler lagt inn i kalendre for høsten, men en gruppe mennesker har stort sett vært fraværende, og det er reklamebransjen.

Men i 2025 blir det stadig flere av dem i Arendal.

Blant byråene som er i byen, med egne delegasjoner, er Geelmuyden Kise, som og har en egen kåring, samt både Schjærven og Anorak. Mediebyråforeningen har også gjennomført et arrangement i byen i år.

– Det er her interessante diskusjoner pågår, det er her tema og agendaer settes og det er i den konteksten vi jobber for å skape resultater for våre kunder og jeg synes det er veldig spennende å være her nede, sier Anorak og NoA Norge-sjef Pelle Josephson, til KOM24.

Josephson hadde klare ambisjoner for oppholdet på Sørlandet.

– Ambisjonene er å se så masse som mulig, treffe så mange som mulig, lære og forhåpentligvis komme tilbake med enda mer neste år, sier han.

– Er dette en relevant plass å være for reklamebransjen?

– 100 prosent!, sier han og mener at man vil se flere fra reklamebransjen i årene framover. 

Også Marius Damsleth fra Schjærven har reist til Arendal i år, med en delegasjon fra byrået.

– Vi er her for å følge opp kunder og følge opp kunnskapen som finnes i hele samfunnet, sier han.

– Men dette er ikke en arena som reklamebransjen tradisjonelt har deltatt på, hvorfor dukker det flere og flere opp her?

– Jeg tror det har med det å involvere seg mer i samfunnsdebatten og ta litt mer og større ansvar for helheten i kommunikasjonen og reklamebransjen totalt sett, sier han.

– Er det og et tegn på mange krevende år for bransjen og man må spre sine vinger mer?

– Det tror jeg er med på å påvirke. Jeg tror det å ta del i digitalisering, forstå endringsprosesser, det å forstå hva som egentlig skal til for å følge med på de forandringene som foregår i hele bransjen og samfunnet for øvrig er viktig for oss, sier han.

Hans inntrykk etter første dag i byen er bra og sier det har vært stor variasjon i debattene han har fått med seg. 

Særlig trekker han fram debattene om innovasjon og endringsledelse.

– Det er veldig relevant og interessant for oss å høre hvordan andre tilnærmer seg de problemstillingene som vi tror vi er aleine om i vår egen kategori, sier han.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS