Seks av ti i reklamebyrå bruker KI til å lage innhold Teft sin årlige bransjeundersøkelse viser at bruken av KI har doblet seg i bransjen siste året. Mest ivrige er de i reklamebransjen.
Får unik mulighet i kriserammet arbeidsmarked I frykt for å miste talenter fra bransjen, gir Ring 2 nyutdannede kreatører en plass å jobbe og søke på nye jobber fra.
Etterlyser selvransakelse i norsk reklamebransje: – Situasjonen er verre enn noen gang Reklametalentet Sollin Sæle mener det er bransjens egen feil at de ikke klarer å bygge merkevarer over tid og skape effekt.
– Det virker som om folk ikke gleder seg til å gå på jobb lenger Mener for mange i bransjen mimrer tilbake til en tid der de selv var unge og kulere.
På vei vekk fra Apriil Reklame & Design etter bare ett år Tim Pedersen kom til byrået i oktober 2023. Nå ser han seg om etter ny arbeidsgiver.
Mediebyråforeningen tar over Young Lions Digital Tar over etter INMA som tidligere har vært i førersetet for den samme kategorien.
Kaprer drømmejobben i USA – nå utfordrer hun norske kreatører til å tørre mer Sollin Sæle gikk fra Oslo til reklamegigantene i New York. Nå vil hun hjelpe flere norske kreatører med å drømme stort.
Jens Stoltenberg: – Jeg hadde aldri vært statsminister eller i NATO uten Kjetil Landets framtidige statsminister var veldig imponert over kompisen Kjetil Try. Men så ble han veldig bekymret.
Kjetil Try: – Jeg gråt mye da jeg skreiv dette Kjetil Try slipper bok om livet sitt. – Det har vært morsomt, spennende og innimellom ganske trist.
Jens Stoltenberg skal bokbade Kjetil Try – Jeg gleder meg til å høre mer om alt Kjetil har vært med på.
Nedbemanning i reklamebyrå etter eierskifte: – Det mest ansvarlige vi kunne gjøre Oppkjøp og økonomiske utfordringer har ført til kutt hos det jærske reklamebyrået.
Dette sier byråene om frilans-bruk – Det er klart at når byråer med 80 til 100 ansatte skal kutte 10, 15 eller 20 prosent av bemanningen sin, blir det mange dyktige folk på markedet.