Haakon Dahl slutter i Publicis og Kitchen etter 28 år Vil bruke resten av karrieren sin utenfor Publicis.
Bransjen er i krise og kontorene deres brant opp – slik gikk det med Spoon i fjor – Vi klarte ikke å levere på budsjett.
Å ta ein sjanse på vegner av ein heil bransje «Pepsi kom, blei sett og tok ned. Ved å utfordra det norske lovverket slik, risikerer dei at politikarane strammar til», skriv Yngve Garen Svardal.
Kreatøren gleder seg til en påske med «post presentation bliss» Sebastian Lien Prestø reiser nordover med familien i påsken, men legger nok ikke jobben helt fra seg.
Apriil girer opp designsatsingen tross tøffe tider Apriil har vært nødt til å kutte ansatte i vinter. Nå vil de få fart på designsatsingen og de kutter toledermodellen på reklame.
Fikk seks priser for fem ulike jobber: – Viser bredden vår ANTI hadde god grunn til å være fornøyde med kvelden da Gullblyanten var over.
Her innser TRY at de har sikret seg tidenes første Grand Prix på Gullblyanten Brukte 17. mai på å gjøre jobben. Mener det var verdt det.
Gullblyanten er i gang: – Håper alltid vi kan stikke av med noe metall Reklamebransjen har samlet seg i Oslo konserthus.
Prisutdelingene merker de tøffere tidene Det blir sendt inn færre bidrag til årets viktigste reklamepriser. Gullblyanten merker og nedgang i antall som kommer på festen.
– Håper vi stikker av med minst fire priser! Mandag kom årets nominasjoner til Sabre Awards. Sju norske byrå er å finne på listen.
Byråenes kamp om Stavanger: Mens andre nedbemanner har de syvdoblet antall ansatte Slik har den kreative bransjen det i Stavanger akkurat nå.
Yousef er praktikant i Maverix: – Vil ikke være en vanlig robot i systemet – Jeg tror reklamebransjen er i konstant forandring og er alltid noe vi som markedsførere må adaptere oss til.
Slik får du jobb i reklamebransjen Gira på å jobbe med reklame? Tre ledere deler sine tanker om hvordan man har størst sjanse til å få jobb.
Hvor ble det av kreativiteten i reklamebransjen? «Hvor mye av det byråene kaller kreativt, er egentlig genuint nyskapende? Og har den tilsynelatende uendelige bruken av 'kreativitet' i bransjen gjort at ordet har mistet sin betydning?», skriver Ole Fredrik Norbye.
Morgenstern og Finn vant Gullfisken for andre året på rad Reklamefilmen «Barnevogn» vant Gullfisken under reklamebransjens feiring lørdag kveld.
Den nye Anorak-sjefen om det som møtte han: – Det var litt både og Pelle Josephson snakker om hva som møtte han og hvilke grep han har tatt i Anorak for å få et offensivt byrå igjen.
Hva koster kreativitet egentlig? «I stedet for å diskutere pitching og timepriser, gjerne med negativt fortegn, burde vi kanskje heller snakke om forretningsmodeller, verdiøkende prosesser og verdibasert prising?», skriver Jan Morten Drange.
ANTI lanserer bransjepod – løfter fram konkurrentenes arbeid Savner rausheten i bransjen, så nå tar de selv tak i det.