ANTI-sjefen om 2024: – Klarer vi å komme oss gjennom denne tida med null i resultat og uten å nedbemanne er vi fornøyde med det Regnskapstallene er klare. Så mye stupte inntektene til ANTI i 2023.
Apriil Reklame med kraftig underskudd Apriil Reklame har vært gjennom et tøft 2023, hvor de har tapt store penger, og i vinter så de seg nødt til å kutte sju ansatte på kort tid.
– Det er ikke før man er verdens beste at jobben er gjort! Caroline Riis om drømmeoppgaven i jury, ambisjoner og forventninger for framtiden.
Her feirer TRY med sjampanje, men bakteppet er alvorlig Priroiterer å reise til Cannes til tross for at byrået opplever tøffe tider.
Den nordiske kampen om løvene: Er Norge ei kreativ sinke? «Med berre sju shortlists i Cannes, står ikkje jubelen i taket i den norske kreative industrien. Men korleis gjer me det eigentleg på den internasjonale scena?», spør KOM24-redaktør Yngve Garen Svardal.
Cannes Lions: Så mange færre bidrag kommer fra Norge i år Norke byrå og annonsører skrur igjen kranene. Antall bidrag fra Norge stuper til Cannes Lions.
Se hvem som var på KF og produsentenes sommerfest Det ble ingen fest i Cannes i år. Så da samlet man seg i Oslo i stedet.
Bransjen hyller Kjetil Try: – Norges dyktigste reklamemann Byråtoppene hyller Kjetil Try som en kultur- og bransjebygger uten sidestykke. Samtidig blir det nyttige råd fra konkurrentene om å vokte arven når Sindre Beyer nå overtar sjefsstolen.
Prisvinnende kreatør starter nytt byrå – Folk blir bombardert med reklame hele tiden, og folk flest bryr seg nada om historiene vi forsøker å pushe på dem.
Klare for prisfest i Bergen – så mange priser håper Apriil de vinner Fredag er det klart for årets store prisutdeling i Bergen.
Danner nytt kreativt team i Pol: – Ikke tilfeldig – Folk tenker kanskje nå at «jøss, nå var han heldig» – og det er jeg fult klar over, sier Johnstad
NoA Ignite med nyansettelser Aleksander Schipper ansettes i rollen Seniordesigner, mens Mari Dyrkorn Tjora går inn i rollen Principal Designer.
Internene Helene og Andrea fikk premiere på reklamefilmen sin foran 17 500 mennesker Avsluttet praksisperioden med stil.
Haakon Dahl slutter i Publicis og Kitchen etter 28 år Vil bruke resten av karrieren sin utenfor Publicis.
Bransjen er i krise og kontorene deres brant opp – slik gikk det med Spoon i fjor – Vi klarte ikke å levere på budsjett.
Å ta ein sjanse på vegner av ein heil bransje «Pepsi kom, blei sett og tok ned. Ved å utfordra det norske lovverket slik, risikerer dei at politikarane strammar til», skriv Yngve Garen Svardal.