Dette skjuler seg bak millioninntektene i reklamebransjen Slik forklarer reklametoppene millioninntektene i fjor.
Dette tjente reklametoppene i 2024 Mange med høye inntekter, men flere må se nedgang i formuene sine.
Young Lions-vinner hopper av reklamekarrieren: – Riktig å bytte nå – Det er ganske mange grunner til at dette var et riktig bytte å gjøre nå.
Overveldende mannsdominans i byråstyrene: – Det står ganske dårlig til Flere byråer risikerer å ende opp med «tantestyrer», advarer forsker. For selv om kravet om kjønnsbalanse gjelder, er det ikke sikkert endringen blir på annet enn papiret.
Hei. Kunde her. Hørte at dere diskuterte oss og hva vi mener. «Det banale her er å tro at bransjen selv sitter på svarene. Håper det er greit at jeg deler noe om hvordan det er på den andre siden», skriver Christian Furu i dette innlegget.
– Hvorfor i alle dager skal en bransje gå sammen om å boikotte en rekke konkurranser? Det er lite som tyder på at Morgenstern klarer å få med seg bransjen på å sende inn til færre konkurranser.
Sollin Sæle finalist i Young Guns 23: – Jeg så ikke den komme Den New York-baserte kreatøren Sollin Sæle er blant finalistene i årets ADC Young Guns. Selv trodde hun ikke norske reklamejobber kunne hevde seg i konkurransen.
– Byråenes forretningsmodell er død Reklamebransjen sliter med både troverdighet og manglende inntekter. Imens skjer det store ting i Bergen.
Tar et oppgjør med reklame-nostalgi:– Alt var faktisk ikke bedre før Podkasten «Ny brief!» er tilbake med ny sesong, og i en av høstens første episoder tar Ring 2-duoen Alexander Gjersøe og Per Kristian Voss Halvorsen et oppgjør med holdningene om at alt var bedre før.
Reklamebransjen er ødelagt «Disse relativt nye reklameplattformene er ikke bare upresise og monopolistiske, de er faktisk dårligere enn den generelle, ikke-målrettede reklamen vi før fikk på TV og radio», skriver Aron Lindegård i dette innlegget.
– Det er lite som skremmer meg så mye som et reklamebyrå som får ansvar for teknologiutvikling Torgeir Waterhouse med et klart budskap til norske reklamebyrå.
Kan forvente vekst i reklamemarkedet ANFOs nye rapport gir grunn til optimisme for markedsførere og annonsører.
– Byråene må selge oss de riktige tingene, ikke gamle pakker som funka før Christoffer Sapienza og Mads Bergstrøm i DNB Creative tror det er plass til både byråer og inhouse-avdelinger i reklameverden. Hvis ting gjøres riktig.
Når tilliten til bransjen berre forvitrar «Kva i all verda er det som skjer i reklame og kommunikasjonsbransjen for tida?», spør KOM24-redaktør Yngve Garen Svardal i dette innlegget.
Susanne Svendsen er tilbake som byråleder: – Det er en enorm frihetsfølelse Skal lede storsatsing fra Bergen. Men innrømmer at det siste året har vært blytungt.
Synes det er vanskelig å ta KI-diskusjonen: – Skulle ønske debattklimaet var bedre Anders Muurman Holm synes man ofte blir stemplet som bakstreversk og lite ivrig på ny teknologi i debatter som handler om kunstig intelligens.
Derfor kommer stadig flere fra reklamebransjen til Arendal – Det er veldig relevant og interessant for oss å høre hvordan andre tilnærmer seg de problemstillingene som vi tror vi er aleine om.