NORD DDB henter planner fra Bloom
– Det å få jobbe med Nord DDB er en drøm, sier Tina Ertzeid Asla.
– Vi ser at strategisk kompetanse blir stadig mer sentralt for å lykkes med å løse mange av de utfordringene kundene våre har rundt å bygge langsiktige merkevarer som løser forretningsutfordringene deres, sier fungerende byråleder i NORD DDB, Thomas Olsson.
Tina Ertzeid Asla kommer fra Bloom, og har tidligere erfaring fra blant annet SMFB. Hun har jobbet med kunder som Diesel, Heinz, Ruter, Av-og-til, Foot Locker, RiksTV og Vann- og avløpsetaten.
– Tina har kommet inn med bøttevis av erfaring, god energi og et usedvanlig klokt strategisk hode, og tatt kundene våre med storm, sier Olsson.
Asla har utdanning innen markedsføring og cyberpsykologi. Hun sier hun gleder seg over å bli en del av NORD DDB.
– Det å få jobbe med Nord DDB er en drøm. Å komme til et byrå med en så ikonisk historie og få jobbe tett på spennende, komplekse kunder på et høyt strategisk nivå er både utfordrende og morsomt, sier Asla.
Ansettelsen av Asla følger andre ansettelser i NORD DDB denne høsten, der fokus har vært på strategisk kompetanse kombinert med kreativ teft.
– Tina har denne sjeldne, men herlige miksen av å både forstå forretningsutfordringer og harde KPIer samtidig som hun evner å inspirere kreatører til å levere gode kreative løsninger, sier Olsson og avslutter:
– Vi har i den korte tiden vi har jobbet sammen satt fart og vil i 2026 ta i bruk hele den strategiske verktøykassa som ligger i NORD, og det er veldig gode nyheter for kundene våre.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no