NORD skal lede Omnicoms byrånettverk i hele Norden Etter at Omnicom har fullført oppkjøpet av IPG, får NORD rollen som nordisk hub i det som nå omtales som verdens største markedsførings- og kommunikasjonsnettverk.
71 av 106 styremedlemmer er menn En gjennomgang av 25 av landets største reklame- og PR-byråer viser at bransjen henger langt etter lovkravene om kjønnsbalanse. Hos flere er styrerommene fortsatt rene mannsklubber.
– Prisene er symptomet. Byråmodellen er problemet Prisdebatten etter Bufdir-anbudet har blåst liv i en større diskusjon: Er det byråmodellen det er noe galt med – eller må bransjen bare bli flinkere til å vise hva de faktisk leverer? Tre byråledere svarer – og én ting er de enige om: Det må tenkes nytt.
NORD DDB henter ny rådgiver Magnus Flø melder overgang fra Maskinen til NORD DDB Oslo for å styrke rådgiverteamet.
Kuttet i bemanningen, bedret resultatet: – Var et utfordrende år for oss Nord DDB kuttet kostnader og bedret resultatet i 2024.
Raner banker for å vise hvor enkel Entur-appen er i bruk Til å planlegge fluktruten benytter hjernen, spilt av Bjørn Skagestad, Entur-appen.
Storytel og Nord DDB med nytt reklamekonsept: – Vil drive hele lydbokmarkedet Storytel går sommeren i møte med et helt nytt reklamekonsept laget av deres nye reklamebyrå, Nord DDB der de oppfordrer folk til å høre på lydbok overalt.
Slik skal Ice nå generasjon Z Når mobiloperatøren Ice skal prøve å treffe ungdommen, lager reklamebyrået Nord DDB Oslo en kampanje om akkurat det; en markedsavdeling som jobber hardt for å treffe de unge.
ice og NORD DDB lanserer et nytt kommunikasjonsunivers – Et viktig steg i vår strategiske reise, sier Creative Brand Manager i ice.