Vil at kom-bransjen skal bli enda mer synlig under Arendalsuka
– Det blir tema som alle som jobber med kommunikasjon er opptatt av.
– Det hadde vært fint å løftet kommunikasjonsbransjen enda mer under Arendalsuka.
Det sier Johannes Fjose Berg, managing partner og seniorrådgiver i Goodwill strategi og kommunikasjon, til KOM24.
Som KOM24 har skrevet om før har de inngått en leieavtale i Østre gate, i Agderpostens gamle lokaler, midt i Arendal sentrum, der de har store planer for hva de skal få til.
Et av konseptene blir Kommunikasjonsfrokost, hvor de har fått med seg byråene Zynk og Apeland, samt Kommunikasjonsforeningen. Der skal de tre morgener diskutere bransjerelevevante tema.
– Frokostseminaret på tirsdag tar for seg «tullejobb-diskusjonen», og forsøksvis se inn i glasskula på hvordan kommunikasjonsrollen bør se ut i fremtiden.
– Onsdag er lederkommunikasjon på tapetet. Hva kan og hva bør ledere mene noe om i offentligheten? Torsdag er det krisekommunikasjon.
– Men dette er jo en bransje som har fått kritikk for å ta opp for mye plass i Arendal, trenger man da enda mer synlighet?
– Det er jo ikke enig i. Kommunikasjonsbransjen tar jo mye plass, men det gjør man jo først og fremst på vegner av kunder. Man tar ikke mye plass kommunikasjonsfaglig, mener han, før han fortsetter:
– Kanskje tar logoene stor plass, men det er en litt annen diskusjon enn hva vi prøver å etablere, sier han.
At det ble akkurat Zynk og Apeland som er med i år, mener han er litt tilfeldig.
– Vi har snakket sammen før og har et brennende engasjement for kommunikasjonsfaget, sier han.
Ole Christian Apeland, i Apeland, sier han håper disse frokostmøtene vil gi gode samtaler og nye impulser til alle som deltar.
– For Apeland har det alltid vært viktig å bidra til faglig utvikling og faglig fellesskap blant kommunikasjonsfolk. Vi deler kunnskap og støtter Kommunikasjonsforeningen. Det er naturlig for oss å bidra til en ny, faglig møteplass på Arendalsuka.
Som Apleand, er Zynk til stedes med sine egne arrangementer i Arendal. Men de vil likevel være med på dette.
– Det er trivelig å samarbeide med gode konkurrenter og Kommunikasjonsforeningen for å skape noen samtaler vi mener er relevante og viktige, sier Lars N. Sæthre, partner i Zynk.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no