Tre av medarbeiderne fra Viva Media Norge på plass hos Apriil i Oslo. Fra venstre, Agathe Aase, Marianne Sørensen Olsen og Ingvild Hågensen Bakkan.
Tre av medarbeiderne fra Viva Media Norge på plass hos Apriil i Oslo. Fra venstre, Agathe Aase, Marianne Sørensen Olsen og Ingvild Hågensen Bakkan.

Apriil kjøper Viva Media

Digital marketingselskapet Viva Media sin avdeling i Norge går over til Apriil-konsernet. Dermed utvider Apriil sin techsatsing ytterligere.

Publisert

– Med Viva Media får vi flere dyktige fagfolk som styrker vår techsatsing og våre vekstplaner, sier CEO i Apriil, Erik Samsonsen, i en pressemelding.

Fire ansatte har allerede flyttet inn i Apriil-huset i Oslo og har med seg en betydelig kundeportefølje. Viva Media Norge blir en del av Apriil Digital, som nylig utvidet med å ta inn webteknologiselskapet Apility. 

Tidligere i år tok Apriil også over Sopra Steria sin avdeling for datadrevet markedsføring i Bergen. 

Apriil Digital er sertifisert partner i Google Marketing Platform, som et av få selskaper i Norge.

– De nye kundene, som følger med i sammenslåingen med Viva Media, får tilgang til mer kapasitet og et utvidet tjenestespekter fra Apriil. Samtidig får vi i Apriil flere dyktige fagfolk, og et større kundegrunnlag, spesielt innen e-commerce. Så dette er win win for alle parter, sier Lasse Marøen, leder for Digital marketing i Apriil. 

Olav Øyen og Lasse Marøen leder hver sin avdeling i Apriil Digital. Selskapet blir i første omgang ledet av CEO Erik Samsonsen. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS