Apriil står bak det siste stuntet til Sparebanken Norge
Apriil står bak det siste stuntet til Sparebanken Norge

Sparebanken Norge og Brann med draktstunt

Sammen med Sportsklubben Brann og Bryne Fotballklubb har Sparebanken Norge gjort noe unikt med årets nye drakter.

Publisert

– Som hovedsamarbeidspartner for disse to eliteserieklubbene ønsket vi å gjøre noe ekstra for å synliggjøre de nye draktene. Da Apriil kom med ideen til denne sponsoraktiveringen – som ikke er en tradisjonell kampanje, men en byopplevelse – sa vi ja med en gang. Draktstuntet er et synlig bevis på vårt engasjement for klubbene og lokalsamfunnene vi er en del av, sier merkevaresjef i Sparebanken Norge, Øyvind Harkestad, i en pressemelding.

Rundt 90 butikker i Bergen og på Bryne har kledd utstillingsdukkene sine i fotballdraktene. På Bryne ble stuntet gjennomført forrige helg. 

Denne helgen er Brann-drakten å se i vinduene til både nisjebutikker som Outland, Husfliden, Rubens Skattekammer og Brudehuset, og større kjeder som Samsøe Samsøe, Tiger of Sweden, Dressmann, Norrøna, Helly Hansen, Gina Tricot, Carlings, Volt og Bik Bok – for å nevne noen.

– Det er første gang et slikt stunt gjennomføres. Responsen fra butikkene har vært overveldende positiv. Det viser at Brann har en enorm tilhørighet i byen. Du kan hate fotball, men fortsatt elske Brann. Ved å plassere draktene i ulike folks favorittbutikker bygger vi godt opp under slagordet «Byen é laget. Bergen é Brann», sier kreatør i Apriil, Martin Abbedissen Fauskanger.

– Å løfte frem den nye Brann-drakten i bybildet sammen med engasjerte sentrumsbutikker til fotballens festdager denne maihelgen, viser lidenskapen, tilhørigheten og den ekte fotballgleden som bor i denne byen. Sparebanken Vest har vært på Brann-drakten siden 2004, og vi har stått sammen i tykt og tynt. Når vi nå går inn i en ny epoke med nytt navn, ønsket vi å markere at vi fortsatt skal være der – sammen med Brann – også i årene som kommer, nå som Sparebanken Norge, sier Harkestad.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS