Susanne Svendsen

Julepraten 2023:

Susanne har et håp om revitalisering i bransjen

– Etter et år som har brent bransjen i begge ender, tror og håper jeg at endringene som har blitt tvunget fram vil resultere i en «ny vår» på noen områder.

Publisert

KOM24 har stilt sju spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.

I dag er det byråleder i Apriil Reklame, Susanne Svendsen, som svarer i julepraten.

– Hva gjør du i julen?

– Hopper så raskt som mulig på toget til fjells til familiestedet på Ustaoset, med gutten min på åtte. Skrur av det meste av varsler på telefonen, fyrer i peisen, finner et godt glass rødt og ønsker «julefred» (les: kaos) velkommen. Ellers går dagene i ski, både bortover og nedover, samt å finne roen i tøfler og ullundertøy.

– For øvrig fikk min sønn eget miniatyr skitrekk i «hagen» på hytta av bestefaren da han var noen måneder gammel, så det blir nok noen dager med hopp, knall og fall, og afterski i hytteveggen – gjerne sammen med vår eminente kreative leder og hyttenabo Doffen, og hans familie. 

– Hva står på middagsbordet på julaften?

– Pinnekjøtt, enkelt og greit. Dog, jeg for min del har som regel har spist julegodteri fra frokost, så det blir ofte ikke den største porsjonen. 

– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?

– Se: Hvis noen leser dette og enda ikke har sett Yellowstone-seriene 1887 og 1923 er jeg oppriktig misunnelig! Helt klart årets høydepunkt på skjermen. Takknemlig for å selv ha fått de anbefalt fra en god venn, så da er det på plass med en «pay it forward». 

– Hvis man er i modus for noe på øret som kan bidra til et mer meningsfylt 2024, personlig og/eller på jobb: Noen gode episoder av podkastene On Purpose med Jay Shetty, Rethinking med Adam Grant og A Bit of Optimism med Sinom Sinek. Ellers blir det alltid både Leonard Cohen og Lana Del Ray foran peisen her.

– Og – til slutt, meditasjon på øret enten mens man sitter i ro, eller på farten. Jeg selv bruker appen Meditopia. Anbefales.

– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?

– Jobb: I år er ikke dette et vanskelig spørsmål. Fusjonering av Reklamekollektivet og Apriil Reklame & Design. Å få muligheten til å starte reisen som byråleder i nytt byrå i et byråhus som virkelig skal utfordre i året som kommer!

– Privat: Mye fin reising, som alltid er høydepunkt! Bla. En uforglemmelig tur til Tanzania, noen livets dager i Bodrum, Tyrkia og generelt en hel haug med høydepunkt med gode venner og familie. 

– Hva skal du bli bedre til neste år?

– Neste år skal jeg bli bedre til å skru av når jeg er av, slik at jeg kan være enda mer på når jeg er på. Utvikle meg som leder og generelt sette av tid til vekst på alle kanter, for å bli bedre for de jeg skal være god for – både på hjemmebane og på jobb.

– Hva er din spådom for kommunikasjonsbransjen i 2024?

– Jeg har et håp om revitalisering i bransjen ut på året. Etter et år som har brent bransjen i begge ender, tror og håper jeg at endringene som har blitt tvunget fram vil resultere i en «ny vår» på noen områder. Så blir det spennende å se hvordan det nye bildet blir seende ut når vi kommer til juletider et år fram i tid. 

– Hva er ditt nyttårsforsett?

– Mer tid til hest og reise, for både zen og impulser som gir energi til alt det andre!

Powered by Labrador CMS