Slik ser logoen til Surfs ut, nå når de har lansert sin visuelle identitet.
Slik ser logoen til Surfs ut, nå når de har lansert sin visuelle identitet.

Nå har Surfs lansert sin visuelle identitet

Som navnet antyder henter de inspirasjon fra surfingens verden.

Publisert Sist oppdatert

– SURFS sitt visuelle språk er inspirert av surfingens verden. Ikke gjennom palmer og klisjeer, men gjennom kraft, rytme og bevegelse, sier Benedicte Wilson, til KOM24.

Som vi har skrevet om før har Wilson, sammen med sin partner Aleksander Elvik, sagt opp jobbene sine i Carat for å følge drømmen sin om å hjelpe B2B-bedrifter i Bergen og på Vestlandet med å vokse. De mener potensialet er skyhøyt.

Etter bare noen måneder er de alt fem ansatte i byrået og nå har de altså lansert sin nye visuelle identitet.

– Vi har forsøkt å lage en merkevare som gjør én ting: skiller seg ut i havet av generiske B2B-merkevarer. Ikke bare med designet, men med tydelighet, bevegelse og mot. For oss blir merkevaren et utstillingsvindu, vi kan ikke be B2B-aktører være modige hvis vi ikke går først, og gjør det samme selv, sier hun.

Wilson forklarer identiteten med at elementene er i konstant flyt, alltid i ferd med å falle på plass og at dette speiler deres rolle: å skape endring ved å omorganisere og forenkle det som allerede finnes. 

– Vi henter energi fra surfingens subkultur: frihet, presisjon og evnen til å navigere kaos med kontroll.

Wilson mener at dette ikke er en identitet man har sett noe lignende til før.

– Og nettopp derfor tror vi den kan bli vår største og viktigste bidragsyter for å drive frem vår egen vekst i markedet.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS