Lyreco og NoA lanserer første store merkevarekampanje
Snart et år etter at Lyreco valgte NoA som kommunikasjonstrategisk partner, er de nå klare med den første store merkevarebyggende kampanjen: «Ikke gjør jobben vår».
Da milliardkonsernet Lyreco i fjor inngikk samarbeid med Anorak NoA, var målet å starte en ny æra for Lyreco Norge. Sammen med et tverrfaglig team fra NoA skal Lyreco gå fra pris- og produktdrevne kampanjer til en markedsstrategi som skal skape lønnsom vekst over tid.
– Vi ønsket å finne en mer lønnsom og bærekraftig posisjon for Lyreco, både som leverandør og som merkevare. Denne kampanjen markerer startskuddet for det vi ser på som en ny retning for Lyreco i Norge, sier Elisabeth Jakobsen, markedsdirektør i Lyreco.
Arbeidet startet med NoA Consulting og en grundig prosess for å kartlegge Lyreco, kategorien og forbrukerbehovene. Målet var å identifisere en lønnsom posisjon som Lyreco kan eie og vokse videre fra.
Fra starten av har teamet jobbet etter de samme KPI-ene på tvers av forretning, kommunikasjon og konvertering.
Kampanjen bygger på innsikten om at altfor mange i bedrifts-Norge bruker dyr og fakturerbar tid på å ordne alt fra kontorrekvisita til renholdsartikler selv – altså å gjøre jobben til Lyreco.
Med det nye konseptet «Ikke gjør jobben vår» ønsker Lyreco å tydeliggjøre at de leverer alt du trenger til jobben, dit du vil – slik at kundene kan bruke tiden på sitt eget arbeid.
Konseptet rulles ut denne uken i en bred kampanje som inkluderer TV, OOH, print, digitalt, instore og egne SoMe-uttak.
Kampanjen er det første steget i en langsiktig vekststrategi for Lyreco, og markerer et større kommunikativt og strategisk skifte. Alt fra strategisk posisjonering, kommunikasjonsstrategi, mediastrategi, kreativ utvikling, mediakjøp og produksjon er gjort i samarbeid mellom Anorak, NoA Consulting og NoA Connect, med Bacon på produksjon.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no