
Slik gikk det med Trigger i 2024: – Et jubelår for oss
Trigger leverte resultatforbedring i et krevende marked.
– Fjoråret ble et jubelår for oss, både faglig og økonomisk. Vi har stått i en nødvendig omstilling i et tøft marked. Da er det ekstra tilfredsstillende å se resultatene av det harde arbeidet vi har lagt ned, sier daglig leder i Trigger, Bente Kvam Kristoffersen, i en pressemelding.
Selv om den totale omsetningen ble redusert med 2,5 millioner kroner sammenlignet med 2023, viser byrået til en tydelig vekst i byråinntektene.
Justert for lavere varekostnader, har Trigger økt inntektene med 4,5 millioner kroner. Byråhonorarene alene har vokst fra 43,4 til 48 millioner kroner, en økning på 4,6 millioner.
– Vi har tatt strategiske grep om vår egen verdiskaping. I tillegg til å produsere mer inhouse, har vi utviklet nye produkter og tjenester som styrker oss. Resultatene vi leverer er først og fremst et resultat av kulturen vår. Vi har investert i menneskene, kompetansen og det kreative håndverket som gjør oss relevante, sier Kristoffersen.
Byrået skriver at de har en tydelig vekststrategi, med mål om å styrke kundeporteføljen og utvikle nye tjenester, står det i pressemeldingen.
– Vi er godt posisjonert for videre vekst, men markedet gir ingen garantier. Derfor fortsetter vi å jobbe målrettet med å styrke vår relevans for kundene og samfunnet vi opererer i. Det handler om å skape løsninger som gir effekt og verdi, sier Kristoffersen.
I år feirer Trigger 15-årsjubileum. Byrået melder om en god start på 2025, og ligger foran fjoråret med god margin. Det gir et trygt utgangspunkt når første halvår snart er fullført.
– Vi er stolte av å levere solide resultater, men dette er ikke tidspunktet for å lene seg tilbake. Markedet er i bevegelse, og vi skal fortsette å utvikle oss, utfordre oss selv og vokse sammen med kundene våre, sier Kristoffersen.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no