itslearning med filmatisk merkevareløft
– Med over 25 års erfaring i et marked i stadig endring, er vi stolte av å bygge videre på historien vår samtidig som vi ser fremover.
itslearning markerer omfattende forbedringer av sin digitale læringsplattform med en film som forteller selskapets historie og viser veien videre. Produksjonsselskapet Join Forces står bak filmen, som skal brukes i merkevarebygging og salg i flere europeiske markeder.
Filmen starter i Bergen i 1999, året itslearning ble grunnlagt. En fortellende åpning understreker selskapets nordiske røtter, før historien beveger seg inn i en teknologisk og visuelt avansert animasjonsreise som viser plattformens nyeste funksjoner og forbedringer.
itslearning ønsker å fremheve at dette er et nordisk produkt med høy internasjonal verdi og relevans. I tillegg til hovedfilmen har Join Forces animert ny itslearning-identitet med ny lyd, et grep som understreker plattformens utvikling og gir merkevaren en tydeligere og mer moderne profil.
Musikken i filmen er av Ugress, en ikonisk artist fra Bergen, samme by som itslearning.
– Med over 25 års erfaring i et marked i stadig endring, er vi stolte av å bygge videre på historien vår samtidig som vi ser fremover. Vi ønsket å vise hvordan teknologi kan støtte og styrke læring, men også minne om hvor vi hører hjemme: i klasserommet. Join Forces har fanget denne balansen mellom tradisjon og innovasjon på en flott måte, sier Stina Boge, kommunikasjonssjef i itslearning.
Filmen lanseres parallelt med de siste plattformforbedringene og vil brukes både digitalt og i presentasjoner i flere europeiske land gjennom høsten og vinteren.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no