Merkevarer bygges ikke lenger i budskapet – men i grunnlaget «Vi må bygge det vi vil være kjent for, før vi prøver å bli kjent for det», skriver Karoline Tynes i dette innlegget.
KI endrer ikke merkevaren, men straffer deg raskere hvis den er svak «Kunstig intelligens er i ferd med å endre hvordan vi søker, vurderer og kjøper produkter og tjenester, men ikke hva som får oss til å like og stole på en merkevare. KI gjør at konsekvensene av en svak merkevare blir tydeligere og mer umiddelbare enn før», skriver Stian Emil Prestegård og Tobias Grimstad i Forte i dette innlegget.
itslearning med filmatisk merkevareløft – Med over 25 års erfaring i et marked i stadig endring, er vi stolte av å bygge videre på historien vår samtidig som vi ser fremover.
Bohus får refs for språkbruken: – Skader tilliten mer enn det hjelper omdømmet Små ordvalg kan velte store merkevarer, mener Espen Skogen. Nå går han i strupen på Bohus – som legger seg flat.
– Vi må bruke all vår kreative kraft for fange folks oppmerksomhet DNB bruker over en halv milliard i året på markedsføring. Slik prioriterer de pengebruken.
POL blir BLÆSTs kreative partner Det norske klesmerket BLÆST har valgt reklamebyrået POL som kreativ partner for sin første merkevarebyggende kampanje.
NORD DDB henter ny rådgiver Magnus Flø melder overgang fra Maskinen til NORD DDB Oslo for å styrke rådgiverteamet.
NPG med satsing på Vestlandet Etablerer et fagmiljø for strategisk kommunikasjon, merkevare, messer og events, skreddersydd for næringslivet i på Vestlandet.
Krogsveen har valgt Ring 2 som ny byråpartner Etter konkurranse med fire byråer har eiendomsmegleren valgt Ring 2 som sin nye strategiske og kreative partner.
Spoon-profil sett av 23 millioner: – Tenk om dette var en reklame Ellinor Stenhammer la ut en morsom video med to australske venner og en norsk ostehøvel. Nå har klippet fått over 23 millioner visninger, og gir samtidig en viktig lærepenge til merkevarer på TikTok.
Rekordmange vil studere ved USN etter snuoperasjon Langsiktig merkevarejobbing i samarbeid med vekstbyrået Fullstakk har snudd nedgang til rekordvekst for Universitetet i Sørøst-Norge.
Slik bygger merkevarer relevans på tvers av generasjoner Merkevarer som jager trender dør fort. Publikum lukter bullshit på mils avstand, advarer markedsføringstoppene i Cannes.
– Mange i bransjen tror fortsatt kreativitet er pynt Hva gjør du når kreativiteten dør ut i verdens største merkevare? Nestlé svarte med å trene toppledelsen og bygge et nytt system for ideutvikling – og nå høster de løver i Cannes.
Guri Berndtsson Sanders forlater Nord DDB – går til toppjobb i Friidrettsforbundet Etter tre år i Nord DDB blir Guri Berndtsson Sanders ny markedssjef og leder for kommersiell avdeling i Norges Friidrettsforbund.
Blir kommunikasjonssjef i Orkla: – Norgesmestere i merkevarebygging i over et århundre Tormod Aasli Kvithyld forlater Posten Bring for å lede kommunikasjonen i et av Norges mest ikoniske merkevareselskaper. Nå blir han ny kommunikasjonssjef i Orkla Home & Personal Care.