Amerikansk selskap velger ANTI til å utvikle strategi, identitet og kommunikasjon
– For oss handler dette prosjektet om å gjøre avansert teknologi forståelig.
Octet muliggjør verifisering av hendelser og lokasjoner uten å avsløre brukerens posisjon, uavhengig av GPS, satellitter, mobilmaster eller internett. Dette resulterer i en desentralisert og privat «proof of location»-standard som kan transformere alt fra finans og handel til cybersikkerhet og personvern.
Det USA-baserte selskapet har valgt ANTI som partner for utvikling av strategi, visuell identitet og kommunikasjon. Målet er å etablere en global merkevare som forener teknologisk tyngde med troverdighet.
– Vår teknologi handler om å kunne bevise en lokasjon uten å avsløre mer enn nødvendig. Det krever ikke bare teknisk presisjon, men også en merkevare som viser integritet og autoritet, sier Benjamin Fels, administrerende direktør i Octet.
Octet ble etablert tidligere i år av et team med bakgrunn fra geolokasjonsteknologi og sikkerhetsmiljøer i USA og Storbritannia. Selskapet samarbeider med ledende forskere ved blant annet MIT og TUM i München.
– Octet representerer en ny generasjon teknologiselskaper som bygger infrastruktur for tillit i en tid der sannhet og data blir stadig mer usikre. For oss handler dette prosjektet om å gjøre avansert teknologi forståelig, og å bygge et strategisk fundament som gir et nytt globalt selskap en tydelig stemme, sier Kenneth Pedersen i ANTI.
Arbeidet med Octet omfatter utviklingen av merkevareplattform, visuell identitet, kommunikasjon og digitale flater for global posisjonering.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no