Nyhets- og sportsdirektør Jan Ove Årsæther slutter i TV 2 fra august.

Rekordår for Maverix

Har aldri levert bedre tall, nå åpner de og kontor i Bergen.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Den største veksten kommer fra internasjonale oppdrag. Vi har fått mange nye kunder som har behov for kommunikasjon og profilering på flere språk. Etterspørselen etter bærekraftskompetanse øker kraftig, så dette er et av flere fagområder vi har bemannet opp. Under pandemien har vi vokst ut av lokalene våre på MESH, og flytter inn i nye lokaler på Aker Brygge til høsten, det sier byråleder Linda Nordheim til egne nettsider.

– Intens jobbing og godt samarbeid

Maverix, som ble startet i 2018, omsatte for 42 millioner i fjor, med et driftsresultat på 5,2 millioner kroner. Begge deler er rekord for selskapet. Til sammenligning omsatte de for 24 millioner kroner i 2019.

Maverix har hovedkontor i Oslo, men har nylig åpnet kontor i Bergen. 2020 var preget av korona for Maverix, som for så mange andre.

– Vi kastet oss rundt med en gang samfunnet stengte ned. Vi kontaktet kunder, utviklet forretningsstrategier og konsepter, som bidro sterkt i en krisesituasjon for flere av våre kunder. Resultatet av intens jobbing og godt samarbeid internt, til tross for hjemmekontor og utallige digitale møterom, har bidratt til at vi verken har hatt behov for å permittere eller søke støtte, sier Nordheim.

Heder og ære

Foruten Nordheim, ble Maverix startet av Paal Tarjei Aasheim, Petter Borg, Arne Hjeltnes og Jan Ove Årsæther i 2018. Byrået har i dag 21 faste ansatte.

– Vi har vunnet flere store pitcher det siste halvåret. Dette er langsiktige og veldig spennende kontrakter, som gir oss mulighet til å bygge videre på de tre første driftsårene. Høydepunktet i 2020 var leveringen av Norges største content marketing-konsept til Aker Biomarine, som fikk heder og ære i ANFO effekt.

Powered by Labrador CMS