Bohus vraker dentsu som mediebyrå etter ti år
Det skaper bølger når Bohus nå går for Wavemaker.
Møbel- og interiørkjeden Bohus har etter en omfattende prosess besluttet å bytte mediebyrå. Valget falt på WPP Media og Wavemaker, som fra nyåret i 2026 overtar ansvaret for kjedens mediekjøp og strategi.
Det skriver de i en pressemelding.
Markedsdirektør i Bohus, Janicke Ruud Nielsen, forteller at skiftet er strategisk forankret i selskapets videre reise.
– Vi har hatt et godt og langvarig samarbeid med dentsu, men nå var tiden moden for et skifte. Over tid har vi blitt imponert over Wavemakers kompetanse, verktøy og teknologiske tilnærming. De har vist en solid forståelse for vår posisjon og våre fremtidsambisjoner, sier Ruud Nielsen, i pressemeldingen.
Bohus har de siste årene styrket sin posisjon i et konkurranseutsatt marked, blant annet med seier i Norsk Kundebarometer i 2025.
Fra 1. januar 2026 går kjeden over til ren kjededrift, en endring som åpner for nye muligheter.
– Bohus står sterkt, men konkurransen blir stadig tøffere. Den nye driftsmodellen krever at vi er enda mer spisset og effektive. Vi er overbevist om at Wavemaker og WPP Media er den rette partneren til å hjelpe oss med å kapitalisere på mulighetene som ligger foran oss og sikre videre vekst, utdyper Ruud Nielsen.
Hos WPP og Wavemaker er gleden stor over å få Bohus på kundelisten.
– Vi er utrolig stolte og ydmyke over at Bohus har valgt oss. Bohus er en sterk merkevare med en imponerende historikk, og vi gleder oss til å bidra til de neste vekstkapitlene, sier Cathrine Hagen, CEO i WPP Media.
Det sentrale teamet hos Wavemaker vil bestå av Chief Strategy Director Mads Rikter-Svendsen og kundeansvarlig Christina Sørensen.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no