POL blir Storebrands nye reklamebyrå
Sammen skal Storebrand og POL styrke en merkevare som har vært en del av mange nordmenns liv gjennom mer enn 250 år.
– Vi i POL er utrolig glade for å kunne si høyt at Storebrand har valgt oss som sin nye strategiske og kreative partner. I høst gikk vi seirende ut av anbudet om reklamebyråtjenestene deres, sier Hans Moe, daglig leder i POL, i en pressemelding.
Byrået skal nå bidra med alt fra store merkevareløft til taktiske kampanjer for Storebrand.
– Dette er en helt rå mulighet for oss. Storebrand er en av Norges mest kjente og tradisjonsrike merkevarer, med sterke verdier og en tydelig ambisjon om å bli enda mer relevant fremover, sier han.
Storebrand gjennomførte både intervjuer og workshoper før de landet på nytt byrå.
– Vi har lett etter den rette partneren for årene som kommer. POL imponerte oss med kombinasjonen av strategisk dybde, kreativ bredde og erfaring fra store og komplekse merkevarer. De viste tydelig at de forstår både våre utfordringer – og hva vi ønsker å få til fremover, sier Joachim Skageng, reklameansvarlig i Storebrand.
Det er Per Høj som hatt avtalen de siste årene.
– Vi er stolte over alt vi har fått til sammen med Per Høj. De er både en hyggelig og flink gjeng som vi har jobbet tett og godt med de siste årene. Nå ser vi at tiden er moden for en fornyelse, og ønsket oss en partner som kan bidra med nye perspektiver og kompetanse for de vekstambisjonene vi har fremover, sier Skageng.
Moe i POL sier de gleder seg til å gyve løs på oppgavene som ligger forran dem.
– I prosessen med Storebrand opplever vi at både de og vi i POL har ståltro på at kreativitet er verktøy for å lykkes med å bygge sterke og lønnsomme merkevarer.
Siden 2013 har POL jobbet tett med noen av Norges mest kjente merkevarer som Posten og Bring, TINE, Vy, Telenor, Talkmore, Vipps, DNB, Norsk Tipping, Lotto og Helsedirektoratet.
– Vi elsker å jobbe med merkevarer folk har et forhold til. Storebrand er godt kjent i Norge allerede – nå handler det om å gjøre dem mer aktuelle for flere. Det er en balanse mellom å ta vare på arven og samtidig utvikle noe nytt og engasjerende. Og det er nettopp den balansen vi er gode på, sier Moe.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no