Omsatte for nesten 900 millioner kroner i fjor
Mediebyråsatsingen sørger for stor pengegjennomstrømming i WAL.
Etter å ha nesten klart 100 millioner kroner i byråinntekt i 2023, da stoppet det på 99,9 millioner kroner, ble den grensen knust til gagns i 2024.
Det viser tall WAL har sendt KOM24.
Da stoppet det ikke før byråinntekten passerte 144 millioner kroner.
– Når det gjelder resultatene, er vi økonomisk sett godt fornøyd med både omsetning, byråinntekt og bunnlinje. Vi gjør betydelige investeringer i både mennesker og teknologi, noe som gjør oss godt rustet for fremtiden. Samtidig fortsetter vi å satse på kultur, som vi anser som vårt kanskje viktigste konkurransefortrinn, skriver Hermann Mueller Stormyr i en pressemelding.
Omsetningen endte på 885 millioner kroner og byråinntekten 144,5 millioner kroner.
Det ga dem et resultat før skatt på nesten 21 millioner kroner.
– Fjoråret var et godt år hvor vi etablerte en fullverdig mediesatsing, samtidig som vi styrket vårt kreative produkt med flere kreative team. Medieavdelingen består nå av over 20 mediespesialister, og vi har seks kreative team. I tillegg har vi 15 designere, en komplett innholdsavdeling og en svært dyktig gjeng som jobber med spons og event, sier Stormyr.
Totalt teller WAL nå over 90 faste ansatte.
– Jeg er allergisk mot byråkrati, kø og hierarki – er det noe jeg liker å si så er det flat struktur = felles ansvar. Er det noe du er misfornøyd med har du full råderett til å fikse det, det er ingen foreldre som kommer å fikser opp, vi er alene hjemme og alle ar ansvarlige for å gjøre det de mener er riktig og best for kundene våre til enhver tid, sier han.
Det har også vært et godt konkurranseår. WAL gjorde det sterkt i Gulltaggen og vant også i både ANFO Effekt og Gullblyanten. De har også sikret seg sin første Sølvfisk.
– Konkurranser er gøy, og vi må hevde oss der, men det er viktigere å holde oss oppdatert på kundene våre sine utvikling enn medie- og reklamebransjens.
Blant nye kunder WAL har fått er Ahlsell, Coop Mega, Sambla og Swix. Årsaken til at WAL fortsetter å få vinne terreng i markedet mener Stormyr er tredelt:
– Mange kunder er veldig glade for at de får reklame, media, design, innhold og spons/event i samme team. Også vinner vi mye på at vi er et helnorsk byrå som eier oss selv og alt det medfører. Siste og viktigste er folka og den dedikasjonen og energien de opplever når de går inn døra her.
WAL er eid av 16 partnere i selskapet.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no