Slik gikk det med bransjen under Holmenkollstafetten I helgen gikk Holmenkollstafetten av stabelen. Her har vi samlet en oversikt over hvordan det gikk med byråene våre.
– Ferie betyr helt fri – også digitalt Skal du sjekke e-post i solveggen – eller la det vente til tirsdag? I påsken kobler de fleste i bransjen av, men forventningene om tilgjengelighet henger ofte igjen – både hos kunder og ledere. Nå minner ekspertene om at ferie faktisk betyr full arbeidsfri, også digitalt.
TRY og WAL vinner årets to første Sølvfisker: – Stemningsfullt og gjenkjennelig TRY og WAL har sikret seg årets to første Sølvfisk-priser – for henholdsvis IKEA og Altibox.
TRYs Zalo-annonse hylles: – Det er faktisk ingenting med denne kampanjen som ikke er bra – I en aktuell periode hvor vi har sett KI -annonsen som både er ræl, slurvete og dørgende kjedelig, er det deilig å se at menneskelig kreativitet spiser KI-generert kreativitet til frokost.
Rentenerver i reklame-Norge: – Om kaken krymper, tar vi en større bit! I dag får vi vite om renten går ned, blir som i dag eller i verste fall kommer til å gå opp. I reklamebyråene venter man i spenning.
Schibsted samler nytt kull med byråtalenter: – Vi har åpnet panseret Etter det Schibsted omtaler som en suksess i fjor, går mediekonsernet nå i gang med andre runde av sitt talentprogram for unge talenter fra landets mediebyråer.
– Facebook har en del unike funksjoner De som kjøper og plasserer reklame i norske byråer har fortsatt stor tro på Facebook som kanal i årene som kommer.
Altibox sørger for julestemning sammen med Netflix og Delara Har produsert følelsesladet musikkvideo og julehilsen med Delara bak pianoet i forbindelse med lanseringen av Snøsøsteren på Netflix.
WAL avslører hvordan de fikk idéen til gulljobben WAL stakk av med gull og sølv for sitt arbeid med lydbok-appen Fabel.
Hun blir ny leder for innhold i WAL Matilda Larsson har tidligere jobbet i På(fyll) og Dentsu. Nå er hun klar for lederrolle i WAL.
Vinnerne av Gullskjermen 2024 Prisutdelingen gikk av stabelen for tredje gang. Aldri før har det vært så mange påmeldte og innsendte bidrag.
Ble årets merkevarepodkast: – Stor fjær i hatten for WAL WALs prisvinnende podkast markerer et viktig steg for kommersielle podkaster i merkevarebygging, sier Christian Bernt i WAL.