Dette skjuler seg bak millioninntektene i reklamebransjen Slik forklarer reklametoppene millioninntektene i fjor.
11:11 med fem vinnersjanser i årets Epica Awards: – Ekstra stolte! Se alle de norske vinnersjansene i årets Epica Awards her!
Norge stakk av med to priser i TikTok Ad Awards WAL, Smør og OMD tok med seg hver sin seier da TikTok kåret Nordens mest kreative kampanjer for 2025.
WAL henter fra POL: Lina Aas-Eng begynner som rådgiver i WAL WAL fortsetter å satse på kreativ kommunikasjon.
71 av 106 styremedlemmer er menn En gjennomgang av 25 av landets største reklame- og PR-byråer viser at bransjen henger langt etter lovkravene om kjønnsbalanse. Hos flere er styrerommene fortsatt rene mannsklubber.
Bank prøver seg med Mean Girls-inspirert reklamekampanje Bluestep Bank lanserte i september tre reklamevideoer for å vekke oppmerksomhet om hvordan det er å få avslag fra banken.
Her er de norske nominerte WAL, OMD, Smør og Precis Digital er blant byråene som kan hente hjem heder når TikTok kårer årets mest kreative kampanjer i Norden.
WAL henter ny prosjektleder Marthe Tjernagel Jørgensen kommer fra Fieldwork, og er ny prosjektleder i WAL.
Tar et oppgjør med reklame-nostalgi:– Alt var faktisk ikke bedre før Podkasten «Ny brief!» er tilbake med ny sesong, og i en av høstens første episoder tar Ring 2-duoen Alexander Gjersøe og Per Kristian Voss Halvorsen et oppgjør med holdningene om at alt var bedre før.
Tre nye designere til WAL Michelle Nordal Santos, Kristian Tennebø og Tord-Øystein Stubberud går inn i designteamet til WAL.
WAL henter duo fra NORD DDB Ett år har gått siden Ingrid Gulaker Skoglund og Tage Hogness gikk ut av Westerdals med tre Young Ones-priser og Årets Gullkalv i bagasjen.
Byråene om KI-bruk og rettigheter: – Vi trår varsomt Bruken av kunstig intelligens er så langt lite regulert. Hvordan ser aktører i reklamebransjen på spørsmål om rettigheter og framtidige lover?
Disse fire imponerer den kreative lederen: – lovende for bransjen Kreativ leder i WAL, Fredrik Bjørn, skal krysse Skandinavias mest kjente bro, håper å se Saga Norén – og mimrer om den gangen mamma kjørte ham tur-retur Hamar–Nesbyen for å se Aaron Carter.
Omsatte for nesten 900 millioner kroner i fjor Mediebyråsatsingen sørger for stor pengegjennomstrømming i WAL.
Slik gikk det med bransjen under Holmenkollstafetten I helgen gikk Holmenkollstafetten av stabelen. Her har vi samlet en oversikt over hvordan det gikk med byråene våre.
– Ferie betyr helt fri – også digitalt Skal du sjekke e-post i solveggen – eller la det vente til tirsdag? I påsken kobler de fleste i bransjen av, men forventningene om tilgjengelighet henger ofte igjen – både hos kunder og ledere. Nå minner ekspertene om at ferie faktisk betyr full arbeidsfri, også digitalt.
TRY og WAL vinner årets to første Sølvfisker: – Stemningsfullt og gjenkjennelig TRY og WAL har sikret seg årets to første Sølvfisk-priser – for henholdsvis IKEA og Altibox.
TRYs Zalo-annonse hylles: – Det er faktisk ingenting med denne kampanjen som ikke er bra – I en aktuell periode hvor vi har sett KI -annonsen som både er ræl, slurvete og dørgende kjedelig, er det deilig å se at menneskelig kreativitet spiser KI-generert kreativitet til frokost.