Print er ikke dødt, men drepen for mange «Norske aviser sine annonse- og reklameinntekter er på et historisk lavt nivå. Situasjonen er prekær, men kan annonsørene holdes ansvarlig for utviklingen?», spør Thomas Johansen.
GK dropper å reise til Cannes – dette gjør de andre byråene Mandag braker det løs med Cannes Lions. Men det blir ikke mange norske stemmer der nede.
Cannes Lions: Så mange færre bidrag kommer fra Norge i år Norke byrå og annonsører skrur igjen kranene. Antall bidrag fra Norge stuper til Cannes Lions.
Altibox velger WAL som nytt reklamebyrå Denne våren har Altibox gjennomført en byråkonkurranse bestående av flere trinn, der flere av landets mest toneangivende reklamebyråer har deltatt.
Bransjen hyller Kjetil Try: – Norges dyktigste reklamemann Byråtoppene hyller Kjetil Try som en kultur- og bransjebygger uten sidestykke. Samtidig blir det nyttige råd fra konkurrentene om å vokte arven når Sindre Beyer nå overtar sjefsstolen.
WAL passerer 100 millioner kroner i byråinntekt for første gang Omsetningen går ned, men byråinntekten stiger.
WAL i full gang med ny satsing - disse har blitt med på laget WAL har det siste halvåret økt satsningen på media. De teller nå 20 medieressurser som er i sving. Både Coop og Komplett er med på samarbeidet så langt.
TikTok i Norge: – Blir enklere å ha dialog, utfordre hverandre og samarbeide TikTok har etablert seg i Norge. Dette sier mediebyråene.
Slik får du jobb i reklamebransjen Gira på å jobbe med reklame? Tre ledere deler sine tanker om hvordan man har størst sjanse til å få jobb.
WAL og Komplett utvider suksesskonseptet med nye filmer Komplett fortsetter å løfte fram ordrette anmeldelser som blir til slagord, og gjør det denne gangen med blant annet tre nye filmer som handler om gaming.
Skulle egentlig lansere kampanjen senere i år – men kastet seg rundt og gikk live nå – Det finnes andre kriterier å vurdere.
Disse vant priser på DCC Awards Torsdag avholdt Ocean Outdoor kåringen av årets Digital Creative Competition (DCC) på Røverstaden i Oslo.
Dette sier byråene om pitch-føringer fra Kreativt Forum KOM24 har snakket med flere reklamebyråer om de nye føringene for byråkonkurranser.