Cathrine Lilleløkken følger drømmen, og denne måneden ble hun en del av Oslo Nye Høyskole.

Cathrine har byttet ut kosmetikk med undervisning

Tiltrådte nylig stillingen som høyskolelektor på Oslo Nye Høyskole.

Publisert

Etter 14 år i Scandinavian Cosmetics AS, bytter Cathrine Lilleløkken ut kosmetikk, og skal endelig realisere en liten drøm hun har hatt over lengre tid. Selv om det betyr at hun beveger seg langt utenfor komfortsonen sin.

Akkurat nå er jeg livredd, men magefølelsen sier at dette nok skal gå bra, forteller Lilleløkken til KOM24.

1. august begynte hun et nytt kapittel som høyskolelektor på Oslo Nye Høyskole innenfor digital markedsføring og forbrukeratferd og psykologi. Over tid har hun hatt et ønske om å undervise.

– Så da denne sjansen dukket opp, måtte jeg bare gripe sjansen.

En viktig reise

Tiden i Scandinavian Cosmetics AS har bydd på stor variasjon og mange sterke merkevarer innenfor kosmetikkbransjen.

– Det har vært en fest av en tid fylt med masse jobb og hardt arbeid. Jeg er heldig som har fått lov til å jobbe med dyktige mennesker og merkevarer som alle har hatt sin unike historie som jeg har fått lov til å formidle videre.

Oslo Nye Høyskole (ONH):

Oslo Nye Høyskole, som inntil oktober 2021 var kjent som Bjørknes Høyskole, er en norsk, privat høyskole som tilbyr høyere utdanning innen helsefag, samfunnsvitenskap, økonomi og administrasjon.

Kilde: Wikipedia

I løpet av de 14 årene har Lilleløkken hatt rollen som Brand Manager og PR & Communication Manager.

I tiden som Brand Manager for blant andre merkevarene Guerlain, La Prairie og Hermés lærte jeg kunsten å holde mange baller i luften samtidig og sammenlignet det ofte med å drive mine egne små bedrifter hvor jeg gjorde alt fra innkjøp til å holde pressemøter.

Men i løpet av de siste årene ble hun mer og mer fascinert av viktigheten rundt PR i et marked med stadig flere aktører som kjemper om oppmerksomheten.

– De siste årene har jeg jobbet som PR & Communication manager for NARS Cosmetics, som jeg var med på å lansere i Norge. Alt i alt ser jeg tilbake på denne tiden som en fin og viktig reise for min utvikling innenfor markedsføring, merkevarebygging og kommunikasjon.

En helt ny hverdag

Hun innrømmer at karrierebyttet er en stor endring.

– Overgangen blir definitivt stor, men jeg får heldigvis fortsatt holde på med det jeg likte best i den forrige jobben min, nemlig formidling og det å være i kontakt med mennesker.

Og med 17 år erfaring i bagasjen, de fleste fra Scandinavian Cosmetics, ser hun fram mot å ta i bruk denne på Oslo Nye Høyskole.

– Dette er erfaring som forhåpentlig er relevant og som gjør at jeg kan forankre teori og praksis på en mer forståelig måte slik det ofte er fremstilt i teoribøkene. Det blir en totalt ukjent hverdag, men jeg gleder meg og håper jeg har mye å bidra med.

Powered by Labrador CMS