Pressure etablerer nytt partnerskap Marie Nygaard Sørlien og Christian A. Schjelderup blir nye eiere i Pressure. Samtidig etablerer byrået et nytt partnerskap.
Pressure henter SoMe-ekspert fra Arbeiderpartiet Pernille Hunnes har gjennom valgkampen hatt ansvar for Ap-ledelsens sosiale medier. Nå blir hun rådgiver i Pressure.
Performance-talent går til Pressure I april stakk Pressures ferske rådgiver Hanna Oftedal Negård av med tittelen «Årets performance talent». Nå skal hun bruke kompetansen til å jobbe med strategisk posisjonering og politisk påvirkning i et stadig mer komplisert medielandskap.
Pressure etablerer KI-avdeling Kommunikasjonsbyrået samler kompetansen på kunstig intelligens i en ny avdeling med Leif-Erik Sørensen som leder. Samtidig rykker både han og kollega Birgitte Aarebrodt opp til seniornivå.
Metas forbud mot politisk reklame kan skape økt polarisering «Meta følger etter Google, og forbyr nå politisk reklame i EU. Det kan være en seier for personvernet, men kan også føre med seg en demokratisk blindsone», skriver Christian A. Schjelderup og Ina Rosenberg Stavrum.
– Geelmuyden skriker høyt og bommer grovt Etter Hans Geelmuydens tirade mot Emilie Enger Mehl, kommer Christian Laland henne til unnsetning. Han mener Geelmuyden fordreier Mehls budskap og selv bidrar til den flåsete debatten hun advarer mot.
Kruse Larsen, Pressure og Kime fortsatte veksten i 2024 Kommunikasjonshuset passerte 100 millioner i omsetning, fikk inn ny og markedsledende spisskompetanse og ble flere byråer i 2024.
Vil du lande drømmejobben? Slik skiller du deg ut i praksis Skal du ut i praksis? Da gjelder det å gripe sjanser, stille de riktige spørsmålene og unngå de største tabbene. Tre byråledere deler sine beste råd for hvordan du gjør et varig inntrykk – og kanskje sikrer deg jobb etterpå.
Rykker opp i Kruse Larsen Jonas Corneliussen har på tre år blitt en verdifull rådgiver på mediehåndtering, krisekommunikasjon, bærekraft og omdømmebygging. Nå blir han seniorrådgiver.
Skroll, lytt og stem: Slik blir det digitale valgåret «Norske «super PACs», uavhengige «politiske influensere» og en større miks av kanaler enn det vi har sett tidligere. Her er fem trender som vil prege det politiske året i digitale kanaler», skriver Marie Nygaard Sørlien.
Derfor strømmer Generasjon Z til LinkedIn «Det kan virke som om flere unge har logget seg på LinkedIn. Hvorfor har plattformen som lenge har vært gamlingenes fristed blitt relevant blant generasjon Z de siste årene? », skriver Maren Nan Myrseth og Henrik Dale, i dette innlegget.
Kruse Larsen og Pressure vokste videre i 2023 – Dette har vært et intenst år, der kundene har trengt oss enda mer enn tidligere.
Hvor er den norske topplederaktivismen? «Virksomheter og organisasjoner har mye å tjene på at ledere er synlige og engasjerte i sosiale medier. Likevel er det mange som fremdeles vegrer seg fra å logge på og ta plass», skriver Marie Nygaard Sørlien.
Kruse Larsen utvider med nytt byrå Kime er et tredje byrå som skal spesialisere seg på analyse og kommunikasjon.
Maren Myrseth forlater DN – blir rådgiver i Pressure – Jeg var klar for nye utfordringer i kommunikasjonsbransjen.
Vil en seier for personvernet bety kroken på døra for internett slik vi kjenner det i dag? «Det at Meta nå må endre forretningsmodell, og sannsynligvis gå mot en mer brukerfinansiert løsning, vil medføre konsekvenser for annonsørene», skriver Christian A. Schjelderup.
Kruse Larsen henter topprådgiver fra Posten Andreas Oftedal er ansatt som seniorrådgiver i Kruse Larsen. Oftedal har tung erfaring fra både politikken og kommunikasjonsbransjen.
Ingen krise i kommunikasjonsbransjen – kjører på som før KOM24 har tatt tempen på kommunikasjonsbransjen. Der er det omtrent ikke noen nedkjøling, mener byråtoppene selv.