JCP PRAD og Devold testet merinoull på verdens varmeste sted
JCP PRAD og Devold of Norway utfordret varme, vaner og vitenskap i ny kampanje med ultraløper Simen Holvik.
Klesprodusenten Devold ønsker å få folk til å kle seg i merinoull, også om sommeren.
Derfor utfordret de, i samarbeid med JCP PRAD, en av verdens beste ultraløpere, Simen Holvik, til å løpe verdens varmeste ultramaraton kalt The Badwater Ultramarathon. Løyoa går gjennom Death Valley i USA, som er det varmeste stedet i verden. Her blir det ofte over 50 grader.
Holvik skulle være ikledd merinoull fra Devold.
– Det høres jo nesten ut som galskap. Men det var nettopp derfor vi elsket denne idéen da vi fikk den presentert, sier Ole Lakselv i Devold i en pressemelding.
Kampanjen lever ute i flere kanaler – med bilder og filmklipp fra Death Valley som setter tonen.
– Det er ikke hver dag du får med deg kunden på en idé som i utgangspunktet høres helt koko ut. Å sende en fyr i Devold-ull gjennom Death Valley høres jo mer ut som en sketsj enn en kampanje – men egentlig er det jo en idé som både blir et bevis og en fortelling, sier kreatørene bak idéen, Christian Kruse og Victoria Allan.
Kampanjen er en del av en større satsing på historiedrevet merkevarebygging fra Devold, gjennom tydelige kommunikasjonsuttak forankret i premium kvalitet, innovasjon og ekte felt-testing.
– Her gikk både gjengen i Devold og vi inn med hud og hår, for å få dette gjennomført. Simen løp riktignok i 50 grader, men en stor kudos til teamet fra oss som jobbet i 50 grader for å få dokumentert alt, sier rådgiver Lars Eia Kirkholm.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no