NRKs markeds- og kommunikasjonssjef går til Lyn 1896
Christine Viland (44) slutter som markeds- og kommunikasjonssjef i NRK og blir ny daglig leder i fotballklubben Lyn 1896.
– Vi i er meget stolte og glade for å kunne presentere Christine som klubbens nye daglige leder. Med over 100 søkere – mange med «tung» bakgrunn, var det hennes lederegenskaper, positivitet, samt fokus på kommunikasjon internt og eksternt som ble utslagsgivende. Vi er glade for at hun velger Lyn, sier styreleder i Lyn 1896, Petter Sætherbakken i en pressemelding.
Viland er utdannet Master i sosiologi og har erfaring fra lederstillinger NRK, Microsoft, Nordic Choice Hotels (nå Strawberry), og Geelmuyden Kiese.
Hun har ledet markeds- og kommunikasjonsavdelinger og vært sentral i selskapenes omdømme utad. Lyn 1896 beskriver hun som en erfaren leder som har hatt ansvar for organisasjonsutvikling, tenke nytt og kreativt, jobbe med politiske prosesser, etablere strategi- og verdiplattform, jobbe med partnere og frivillige.
– Jeg er en nyfrelst Lyn-supporter med et oppriktig ønske om at flere skal oppdage og ta del i dette flotte fellesskapet. Publikumsvekst, arrangementsutvikling/mersalg og kommersielle samarbeid er områder jeg ønsker å ha fokus på i tiden fremover, sier Viland.
Hun tiltrer i Lyn 1. oktober.
– Vi skal utnytte markedspotensialet som ligger der, videreutvikle og bygge Lyn som merkevare. Jeg er glad i folk og tror genuint på at de beste resultater skapes sammen med andre. Jeg ser fram til å bli bedre kjent med ansatte, spillere, trenere, frivillige, Bastionen, 2500 eiere og alle i Lyn-familien. Med et godt geografisk nedslagsfelt, ligger alt til rette for framtiden, fortsetter Viland.
Styreleder Sætherbakken understreker at klubben er svært fornøyd med å få med seg Viland i det han beskriver som en spennende tid for Lyn, og at de sammen skal skape noe veldig bra.
– Nå gleder jeg meg til å bli en tydelig bidragsyter for Lyn i en særdeles spennende tid klubben står foran. Det blir spennende å ta fatt på jobben med å videreutvikle Lyn som merkevare og markedspotensial. Lyn – Vålerenga 2024 med fullsatt Ullevål vitner om stor oppslutning og interesse for Lyn. Mulighetene er der. Håper jeg kan bidra til at Lyn når nye høyder, avslutter Viland.