Christine Viland forlater NRK for å bli ny daglig leder i Lyn 1896.

NRKs markeds- og kommunikasjons­sjef går til Lyn 1896

Christine Viland (44) slutter som markeds- og kommunikasjonssjef i NRK og blir ny daglig leder i fotballklubben Lyn 1896.

Publisert

– Vi i er meget stolte og glade for å kunne presentere Christine som klubbens nye daglige leder. Med over 100 søkere – mange med «tung» bakgrunn, var det hennes lederegenskaper, positivitet, samt fokus på kommunikasjon internt og eksternt som ble utslagsgivende. Vi er glade for at hun velger Lyn, sier styreleder i Lyn 1896, Petter Sætherbakken i en pressemelding. 

Viland er utdannet Master i sosiologi og har erfaring fra lederstillinger NRK, Microsoft, Nordic Choice Hotels (nå Strawberry), og Geelmuyden Kiese. 

Hun har ledet markeds- og kommunikasjonsavdelinger og vært sentral i selskapenes omdømme utad. Lyn 1896 beskriver hun som en erfaren leder som har hatt ansvar for organisasjonsutvikling, tenke nytt og kreativt, jobbe med politiske prosesser, etablere strategi- og verdiplattform, jobbe med partnere og frivillige.

– Jeg er en nyfrelst Lyn-supporter med et oppriktig ønske om at flere skal oppdage og ta del i dette flotte fellesskapet. Publikumsvekst, arrangementsutvikling/mersalg og kommersielle samarbeid er områder jeg ønsker å ha fokus på i tiden fremover, sier Viland. 

Hun tiltrer i Lyn 1. oktober.

– Vi skal utnytte markedspotensialet som ligger der, videreutvikle og bygge Lyn som merkevare. Jeg er glad i folk og tror genuint på at de beste resultater skapes sammen med andre. Jeg ser fram til å bli bedre kjent med ansatte, spillere, trenere, frivillige, Bastionen, 2500 eiere og alle i Lyn-familien. Med et godt geografisk nedslagsfelt, ligger alt til rette for framtiden, fortsetter Viland. 

Styreleder Sætherbakken understreker at klubben er svært fornøyd med å få med seg Viland i det han beskriver som en spennende tid for Lyn, og at de sammen skal skape noe veldig bra.

– Nå gleder jeg meg til å bli en tydelig bidragsyter for Lyn i en særdeles spennende tid klubben står foran. Det blir spennende å ta fatt på jobben med å videreutvikle Lyn som merkevare og markedspotensial. Lyn – Vålerenga 2024 med fullsatt Ullevål vitner om stor oppslutning og interesse for Lyn. Mulighetene er der. Håper jeg kan bidra til at Lyn når nye høyder, avslutter Viland. 

Powered by Labrador CMS