Ny intern storproduksjon fra DNB
DNB ga seg selv jobben med å lansere en av de største pensjonskampanjene på mange år.
Når DNB nå går på med kampanjen «Lev hele livet» er det DNB Creative som står bak.
– Mange utsetter å tenke på pensjon fordi det føles fjernt, men sannheten er at valgene du tar i dag har stor betydning for hvordan du kan leve livet ditt senere, sier Eirik Henriksen, merkevaresjef i DNB, i en pressemelding.
Dette ville de ta tak i.
– Med «Lev hele livet» ønsker vi å inspirere unge til å ta kontroll over egen pensjon, slik at de kan fortsette å gjøre det de elsker – hele livet, sier kreatør i DNB Creative, Mads Bergstrøm.
Kampanjen er inspirert av unge menneskers liv og øyeblikk fanget med blant annet analoge kameraer, står det i pressemeldingen.
– Med en kampanje som skal nå denne målgruppen og med et budskap som skal oppleves som troverdig var det viktig for oss å ikke polere uttrykket. Det å ha et visuelt formuttrykk som oppleves ekte, ærlig og upolert var viktig, sier Bergstrøm.
– Det er ekstra stas at vi ved hjelp av Miriam i Northbeach får gjort det meste av kampanjen med interne kolleger. Vi har brukt egne folk og ressurser og jobbet tett med de som skal ta dette ut. Noe som har gitt oss full kontroll på både budskap og uttrykk, sier Christofer Sapienza, seksjonsleder i DNB Creative.
Bidragsytere:
- Foto: Mikkel Gythfeldt, DNB
- Film: Fredrik Christensen, DNB
- Design: Ole Fredrik Larsen, DNB
- Konsept, regi og idé: Mads Bergstrøm, DNB
- Produsent: Miriam Eeg, Northbeach
- Local fikser: Ella Kreutz-Hansen
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no