TV 2-logo

TV 2 legger ned content-avdeling: Kutter 9 årsverk

Har tilbudt sluttpakker til de ansatte.

Publisert

Saken er hentet fra vår søsteravis Medier24.

TV 2 legger ned content-avdelingen, bekrefter TV 2 til Medier24. 

– Mediebransjen har de siste årene stått i store endringer, og det samme gjelder for TV 2. Vi har behov for å ta ned kostnadene våre der vi kan, også i markedsavdelingen. Det er bakgrunnen for at vi blant annet ikke lenger skal tilby produksjon av annonsørinnhold på TV2.no, skriver konstituert leder for markedsavdelingen, Ole Andreas Nygaard.

Han legger til at endringene vil bidra til å ta ned kompleksiteten i det vi lager, og redusere kostnadene.

– Det vil også kunne gi økt slagkraft og vekst i markedet innenfor TV 2s øvrige produktportefølje på TV2.no.

De ansatte ble informert om endringen i forrige uke.

Nedleggelsen berører ni årsverk, som nå blir overtallig.

– Det er viktig å få sagt at vi ikke gjør dette på grunn av manglende vekst eller lønnsomhet innenfor området isolert sett. Våre medarbeidere er kjempedyktige og har gjort en fantastisk jobb. Vi gjør dette fordi vi tror det er klokt å samle de kommersielle kreftene rundt utvikling av TV 2s digitale kjerneprodukter.

Alle har fått tilbud om å søke sluttpakke, og Nygaard sier at de håper å løse det med frivillighet. Det er kun markedsavdelingen som blir berørt.

– Hvor mye er det snakk om å spare inn?

– Vi har ikke gått ut med et eksakt tall, men grepene vi tar nå vil både kutte kostnader og redusere kompleksiteten i det vi lager.

Powered by Labrador CMS