Rekordår for Corporate Communications – har aldri hatt høyere byråinntekt

Integrering av bærekraftsrådgivning i finansiell- og virksomhetskommunikasjon bidrar til veksten.

Publisert

– Byråinntekten er den høyeste noensinne, for tolvte år på rad. Resultatene viser at kundene våre fortsetter å investere i samtalen med sine interessenter tross et litt mer urolig marked. Vi ser en kraftig vekst innen bærekraft, både som eget fagområde og som integrert del av rådgivningen til eiere og toppledelse på tvers av alle kommunikasjonsfagets disipliner, sier Håkon Mathias Rønning, managing partner i Corporate Communications i en pressemelding.

I 2022 kan de vise til en vekst på 22 prosent til 87,9 millioner i byråinntekter.

Driftsresultatet økte med 29 prosent, til 21,5 millioner. Corporate Communications har i gjennomsnitt økt byråinntekten med 22 prosent hvert år siden oppstarten.

Alle virksomheter møter i økende grad forventninger til at bærekraft er en integrert del av forretningsstrategien deres.

I tillegg kreves det stadig bedre dokumentasjon og rapportering av resultater og fremdrift. Utviklingen har vært en viktig bidragsyter til veksten i Corporate Communications i 2022.

– Økte krav fra myndigheter, investorer, banker, kunder og ansatte driver grønn omstilling. Vi bistår virksomheter med analyser av hvordan dette påvirker dem spesifikt, strategisk rådgivning for langsiktig lønnsom posisjonering, og selve kommunikasjonsuttakene. Altså alt fra styrerommet til sosiale medier. Vi opplever gode resultater av å jobbe integrert, sier Kaia Tetlie i pressemeldingen, som er managing partner sammen med Håkon Rønning.

– Å skille ut bærekraft som noe eget blir som å legge paraceten på nattbordet og tro at hodepinen forsvinner bare fordi tabletten er i nærheten, legger Rønning til.

Powered by Labrador CMS