Dentsu med influensersatsing i Norge
Skal styrke annonsørers satsing innenfor Creator Economy
Dentsu Norge lanserer Dentsu Influence, en ny satsing innen Influencer- og kreatørmarkedsføring.
Det melder selskapet i en pressemelding.
De skriver at de skal kombinere innsikt, strategi og teknologi for å gi norske merkevarer større gjennomslagskraft i en stadig mer kompleks «Creator Economy».
Det er Kathrine Hovden som får rollen som Head of Influence.
Initiativet drives av Anders Halfdansen, Inge Kjeilen, Stian Jansen og ledes i tett samarbeid med Margrethe Wam Solvang, leder for Dentsu Creative Norge.
Lanseringen markeres med et bransjeevent på MUNCH 3. sep, der Dentsu vil samle sine største kunder, kreatører og plattformer for å belyse hva som faktisk skaper vekst innen influencer marketing i dag.
Dentsu Influence skal være en rettesnor for annonsører som ønsker å forstå, navigere og optimalisere sine investeringer i influencer og kreatøruniverset.
– Vi står midt i et paradigmeskifte hvor tillit og relasjon trumfer tradisjonell reklame. Dentsu Influence handler om å gi kundene våre trygghet og verdi i en kanal som ofte oppleves som uoversiktlig. Vi kombinerer data og innsikt med rådgivning, kreativitet og bransjeerfaring – og gjør influencer marketing til et strategisk verktøy, ikke bare en kanal, sier Hovden i pressemeldingen.
Dentsu Influence er etablert i over 43 markeder globalt.
Målet er å hjelpe merkevarer med både å finne de riktige profilene og utvikle helhetlige kampanjestrategier som bygger tillit, skaper engasjement og bidrar til vekst.
– Dette handler ikke om hype, men om vekst. Influencer marketing fungerer – og vi vet hvorfor, sier Hovden.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no