Storebrand styrker seg på bærekraft og strategikommunikasjon
Storebrand henter inn to sterke ressurser til konsernkommunikasjon.
Det melder selskapet i en pressemelding.
Simen Rudi blir ny kommunikasjonssjef for privatmarkedet, mens Aleksander Hannisdal skal lede finansiell og strategisk kommunikasjon.
– Kommunikasjonsfaget er i rask endring med ny teknologi, økt tempo og et tøffere ordskifte i nye kanaler. Det stiller høyere krav til presisjon og tydelighet. Derfor er avgjørende at folk stoler på hva vi kommuniserer – i pressen, direkte til kunder, internt til våre ansatte og i dialog med myndigheter. Med Simen og Aleksander på laget får vi to svært sterke ressurser som vil bidra til å gjøre oss enda bedre rustet for fremtiden, sier Tove Selnes, konserndirektør People, Brand & Communications i Storebrand, i pressemeldingen.
Simen Rudi kommer fra Sopra Steria Footprint som har spesialisert seg på bærekraftskommunikasjon. Han har tidligere vært kommunikasjonssjef i Fremtind forsikring. Rudi har bred erfaring med PR, posisjonering, krisehåndtering og employer branding.
– Jeg har lært mye i Footprint, av folk som er helt rå på både bærekraft og kommunikasjon. Det tar jeg med meg inn i et selskap med store ambisjoner for fremtiden, sier Rudi selv i pressemeldingen.
Aleksander Hannisdal har de siste seks årene vært rådgiver for Storebrands konsernsjef Odd Arild Grefstad. Han skal fortsatt være tett på konsernsjefen, men i tillegg lede arbeidet med finansiell og strategisk kommunikasjon. Hannisdal har lang fartstid i konsernet, dyp innsikt i virksomheten og en sterk kommersiell forståelse.
– Gjennom en sterk kultur preget av engasjerte medarbeidere skal vi gjøre det enklere for kundene å ta gode valg, i dag og for fremtiden. Jeg gleder meg til å synliggjøre denne verdien, og posisjonere Storebrand på best mulig måte i årene som kommer, sier Aleksander Hannisdal.
Stig-Øyvind Blystad, kommunikasjonsdirektør i Storebrand, sier han er glad for begge ansettelsene. Han trekker fram Rudis breie erfaring fra forsikring, bærekraft og rådgivning, og kombinerer strategisk forståelse med operativ kraft. Når det gjelder Hannisdal trekker han fram hans strategiske teft og kunnskap om Storebrand og finansnæringen er en stor styrke å få inn i konsernkommunikasjon.
– Finansiell og strategisk kommunikasjon er et område der presisjon og tydelighet er avgjørende. Med Aleksander på plass får vi en stor kapasitet og sterk lagspiller – og ikke minst en utrolig fin fyr, sier Blystad.
Blystad er opptatt av å peke på at det for Storebrand er helt avgjørende at omverdenen har tillit til dem og at de tar godt vare på kundenes penger og verdier.
– Vi har jobbet aktivt med bærekraft i 30 år, blant annet i forvaltningen av kundenes pensjonsmidler. Med Aleksanders strategiske forståelse og Simens kompetanse på bærekraft og posisjonering får vi to kapasiteter som vil styrke vår kommunikasjon på områder som er avgjørende for både kunder, ansatte og samfunnet, sier han.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no