Rory Sutherland til KOM24: – Markedsførere er elendige til å markedsføre markedsføring Rory Sutherland i Ogilvy langer ut mot bransjens egen selvforståelse: – Vi har latt finansfolka definere verdien vår. Det er en katastrofe.
Dentsu om timingen til ny influenser-satsing: – Var nå det passa! Norge er det 43. landet der Dentsu setter i gang prosjektet «Dentsu Influence». Målet er å gjøre valget av influenser-samarbeid «tryggere» for merkevarer.
Schibsted legger ned Influenser-plattform: 16 mister jobben Styret i Inzpire.me har besluttet å avvikle teknologiselskapet, som siden 2017 har utviklet en plattform for automatisert kjøp og salg av influensermarkedsføring.
Kjendiser og gøye stunts hjalp dem å nå 100 mill. nedlastinger Slik klarte de å bli verdens største app under fotball-VM.
Apriil satser på profilmarkedsføring – ansetter «influenser»-rådgiver Henter Martine Borge Gade-Jensen som rådgiver.
Rekordstart for Vipps' ønskeliste-kampanje: – Vi knuste målet vårt allerede første helgen Vipps’ nye ønskeliste-funksjon fikk en pangstart med influensere som Oskar Westerlin i spissen. Nå setter de seg enda større mål før jul.
Reagerer på kritikk: – Jeg tror det handler om at mange rett og slett ikke liker influencere «Denne høsten har vi i Max Social, sammen med en modig kunde, beveget oss inn i et nytt segment: Eiendomsbransjen 🏙️ Det har irritert mange!», skriver Cecilie Sørum Eriksrud i dette innlegget.
Influenser om rapport-funn: – Ikke overrasket Flere faktorer påvirker det reklamebaserte innholdet til ulike influensere.
Funkygines brød og influenserreklame under lupen Markedsføring av usunn mat rettet mot barn forbys. Men hva regnes som usunt? Brødene markedsført av profilen Funkygine kommer nemlig ikke gjennom WHOs nåløye.
Disse influenserne har mest reklame på Instagram og TikTok Totalt har forskerne sett på 818 innlegg fra influensere og kartlagt det totale reklametrykket.
Max Social-sjefen om Bernt Hulsker-saken: – Krasjkurs i krisehåndtering – Jeg har ikke barn selv, men av og til føles det som om jeg har 40 stykker.
Byråene om Meta-endringene: – Kan skape problemer Algoritmer skal sørge for at de under 18 år skjermes for skadelig innhold på Facebook og Instagram. Det kan føre til misforståelser.
Tror Meta-grep kan få konsekvenser for influensere Meta innfører begrensninger i hva brukere under 18 år får opp i feeden sin på Facebook og Instagram. Det kan få konsekvenser for markedsførere.