Influenser om rapport-funn: – Ikke overrasket Flere faktorer påvirker det reklamebaserte innholdet til ulike influensere.
Funkygines brød og influenserreklame under lupen Markedsføring av usunn mat rettet mot barn forbys. Men hva regnes som usunt? Brødene markedsført av profilen Funkygine kommer nemlig ikke gjennom WHOs nåløye.
Disse influenserne har mest reklame på Instagram og TikTok Totalt har forskerne sett på 818 innlegg fra influensere og kartlagt det totale reklametrykket.
Max Social-sjefen om Bernt Hulsker-saken: – Krasjkurs i krisehåndtering – Jeg har ikke barn selv, men av og til føles det som om jeg har 40 stykker.
Byråene om Meta-endringene: – Kan skape problemer Algoritmer skal sørge for at de under 18 år skjermes for skadelig innhold på Facebook og Instagram. Det kan føre til misforståelser.
Tror Meta-grep kan få konsekvenser for influensere Meta innfører begrensninger i hva brukere under 18 år får opp i feeden sin på Facebook og Instagram. Det kan få konsekvenser for markedsførere.
Stor aksjon mot skjult reklame hos influensere Forbrukertilsynet skal i regi av EU-kommisjonen vurdere nærmere om det er nødvendig med ny lovgivning.
Influensere i opprør mot VIXEN Awards Vixen Awards' kontroversielle samarbeid med Inzpire.me og klønete alkohol-tabbe røsker opp i influensermiljøet
Nyt Norge utfordrer influensere til å spise mer norsk mat – En drømmekunde jeg lenge har hatt lyst til å samarbeide med, sier Emilie Voe Nereng.
Max Social-sjefen om influenser-markedsføring: – Mange bommer på disse tre punktene Cecilie Sørum Eriksrud mener mange trår feil når de skal få ut reklame-potensialet i samarbeid med influensere.
Da Oscar Westerlin begynte å reklamere for YT tok det helt av – Det er veldig gøy å høre at Tine opplever en stor opptur etter all gratispromoteringen.
NRK behandler Sophie Elise Isachsen som en hvilken som helst innholdsleverandør «NRK behandler Sophie Elise Isachsen som en hvilken som helst innholdsleverandør. De overser et helt sentralt aspekt, nemlig at hun er en influenser med en enorm påvirkningskraft», skriver Mathilde Hogsnes.
Maren sa opp lederjobben i Splay – starter eget influenserbyrå i Bergen Drømmer om å skape arbeidsplasser i hjembyen. Nekter å løpe etter de raske pengene.
Dette bør bedrifter ikke bruke penger på i år «#Deinfluencer-trenden går nå sin seiersrunde på TikTok, hvor influencere og brukere forteller seerne hva de ikke skal kjøpe. Så her er mine forslag for markedsføring, kommunikasjon og PR-tjenester for 2023. », skriver
Ingen fellelser i FIM på snart to år – Vi er ikke så bekymra 2023 blir et sonderingsår for FIM der de skal finne seg selv.