Kampanjen Change the course sikret seg gull og Grand Prix i PHNX Awards.
Kampanjen Change the course sikret seg gull og bronse i Cresta Awards.

POL og TRY sikret gull, sølv og bronse til Norge i Cresta Awards

Publisert Sist oppdatert

– Dette er jo jobber som har markert seg godt i både utenlandske og norske konkurranser gjennom året og en god spredning på tvers av kategorier og fagdisipliner, sier Thorbjørn Ruud i POL, til KOM24.

Onsdag kom resultatene fra Cresta Awards inn og de viser at norske byråer forsyner seg av premiefatet.

På fohånd hadde POL og TRY, som de eneste norske representantene, 13 jobber på shortlist i det som blir kalt en av verdens mest prestisjefylte kreative konkurranser å vinne.

Cresta Awards har vært arrangert siden 1993 og årlig er det deltakere fra mer enn 70 nasjoner som deltar i konkurransen.

Best av de norske var det i år POL som gjorde det med 1 gull, 1 sølv og 2 bronse.

Change the course for KPMG sikret dem både gull og bronse. Cannes-vinneren The Reinfall sikret sølv og bronse.

For TRY var det IKEA og deres kampanje IKEA goes dark som sikret dem sølv og bronse. Jobben deres for Volkswagen, The walking ads, sikret to bronse.

– Veldig gøy med metall til VW og IKEA nok en gang! Det var ekstra kult og ikke minst, passende at IKEAs superenkle og superbillige kampanje vinner sølv i «Wish I’d thought of that»-kategorien. For øvrig et stort grattis til POL som også gjør et meget bra år i Cresta, sier Lars Joachim Grimstad, kreativ leder i TRY Reklame, til KOM24.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS