Disse norske kampanjene havnet på reklamesvarteliste Over 30 norske reklamekampanjer er publisert på en internasjonal nettside som jakter på idekopiering.
Over 30 norske reklamer funnet på internasjonal «copycat»-blogg Etter over 25 år med reklamejakt har «Joe La Pompe» sett det meste og Norge er intet unntak. Den maskerte copycat-jegeren advarer: – Kreative bruker uker på å finne ideer. Men ikke ti minutter på å sjekke om de er brukt før.
Dentsu-topp tror Cannes-konkurrent vil tvinge seg fram – Jeg har problemer med å se at det er et positivt regnestykke for de fleste norske byråer eller selskaper, sier Paal Fure om kostnadene ved å sende folk til Cannes.
Trigger med sju nominasjoner til årets SABRE Awards – se alle norske nominasjoner her Har norske byråer laget noen av europas beste PR-jobber?
To norske gull i EM i Paid Media – Å vinne denne kategorien er en anerkjennelse av måten vi jobber på.
GK dropper å reise til Cannes – dette gjør de andre byråene Mandag braker det løs med Cannes Lions. Men det blir ikke mange norske stemmer der nede.
Serievinneren i Cannes med nådeløs dom: – Norske byrå har så mange muligheter, men gjør så lite ut av det – Det som er modig er å konsekvent tenne fyr på sine egne penger gjennom å være en av de 89 prosentene som lager reklame ingen ser