Discovery henter sine største inntekter fra TV-distributørene og fra reklame- og sponsorsalg.

Discoverys omsetting faller for andre år på rad

I en fersk årsrapport kommer det fram at Discoverys omsetning har falt med 22 prosent.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I årsrapporten kommer det frem at Discoverys omsetting har falt fra 153 millioner kroner (8 prosent), til 1,68 milliarder kroner.

Ferske regnskapstall viser at mediehuset, som er heleid av amerikanske Discovery, Inc har falt med 22 prosent, som tilsvarer 488 millioner kroner siden toppåret 2018.

Det skriver Kampanje.

Discovery var en av taperne i det norske TV-marked i fjor, det viser Kantar i sin offisielle TV-måling. Med en andel på 15,2 prosent av alle TV-seere mellom 10 og 79 år i 2020, er det 0,9 prosentpoeng mindre enn i 2019.

De siste årene har Discovery mistet flere profilerte norske ledere, inkludert programdirektør Eivind Landsverk og Tine Austvoll Jensen, som var selskapets siste administrerende direktør da hun ga seg på tampen av fjoråret.

Styret skriver i årsrapporten at fjorårets utvikling var i tråd med forventningene, og viser til at flere velger strømmetjenester over lineær-TV-seing.

Powered by Labrador CMS