Tidligere sjef i Try og Discovery, Harald Strømme, blir partner og rådgiver i NPG Sport & Communication.
Tidligere sjef i Try og Discovery, Harald Strømme, blir partner og rådgiver i NPG Sport & Communication.

Harald Strømme blir partner i NPG Sport & Communication

Tidligere sjef i Try og Discovery, Harald Strømme, blir partner og rådgiver i NPG Sport & Communication. Strømme teamer dermed opp med byråsjef Svein Graff, Ronny Aasland, eks-kollega Espen Skoland og fullservicebyrået NPG.

Publisert

Byråleder Svein Graff har dermed hentet to tidligere Discovery-sjefer på et halvt år og leder nå ni ansatte.

– Det skapes store verdier i krysningspunktet mellom idretten og næringslivet, og jeg gleder meg til å bidra til å utvikle dette feltet videre. Å jobbe sammen med et så førsteklasses team, i et lite og spesialisert miljø med tung fagkompetanse, ble for fristende, sier Harald Strømme i en pressemelding, tirsdag og legger til:

– Jeg har forsøkt å ansette Svein ved to tidligere anledninger, men for å lykkes måtte vi tydeligvis snu på flisa, 

Strømme blir rådgiver for kunder med behov for kommersiell - og strategisk rådgivning eller kommunikasjonsbistand.

– Vi har mange leveranser til idretten, og opplever også stor interesse fra selskaper som ikke jobber med idrett, men som har kommersielle og strategiske rådgivningsbehov. Da er det hyggelig å kunne hjelpe, sier Svein Graff.

Tidligere Discovery-kollega og partner i NPG Sport & Communication, Espen Skoland, mener dette er en drømmesignering.

– Harald Strømme er en av de dyktigste og mest kreative lederne jeg har jobbet med. Han har bygget opp noen av Norges aller sterkeste merkevarer, og har et strategisk hode få andre kan matche. Som rådgiver er han komplett. Han har sett verden både som journalist, reklamemann og leder. Han har også internasjonal erfaring. I tillegg er Harald en utrolig lun og fin person. Dette er en drømmesignering, sier Espen Skoland, partner i NPG Sport & Communication i pressemeldingen.

NPG Sport & Communication spesialiserer seg på spons, kommunikasjon, eventer og innholdsproduksjon for idrett og næringsliv.

Harald Strømme har vært administrerende direktør for både Kunnskapsforlaget, TRY reklamebyrå og Discovery-konsernet i Norge og Sverige. 

Han startet sin karriere som journalist i VG, og var med å starte TV 2 som kommunikasjonsdirektør i selskapets første ledergruppe, og senere direktør for strategi- og forretningsutvikling. 

Siden 2017 har han jobbet med en rekke start-ups som gründer og investor, blant annet i e-sport-selskapet Good Game.

Han er også styreleder i Sportway Media Group AB og styremedlem i Stiftelsen Christian Radich.

Harald Strømme vil i første omgang gå inn i en 50 prosent stilling i selskapet. Han vil fortsatt ha sine øvrige verv og eierposisjoner. 

 

Powered by Labrador CMS