Schibsted ruster opp for videre vekst innenfor netthandel og ansetter to nye under nysatsningen «Ecommerce».

Schibsted henter fra Posten og DnB

Schibsted Ecommerce & Distribution tar nå ytterligere sats innenfor netthandel

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Håkon Høst Brunsell leder nysatsingen, som foreløpig går under det beskrivende navnet «Ecommerce». Nå kickstarter han prosjektet ved å hente inn Hege Skogen og Fredrik Abel fra henholdsvis Posten og DnB.

Det melder Schibsted i en pressemelding.

– Jeg synes det er veldig gøy at vi er et helt ferskt team og må finne og bygge kulturen og løsningene sammen fra bunnen av. Jeg har skikkelig lyst til at vi skal lykkes med oppgaven vår, som er å påvirke og hjelpe kundene våre til å begynne å ta mer bærekraftige valg, sier Skogen i pressemeldingen.

Mange vil gjenkjenne navnet Hege Skogen fra podcasten hun har sammen med Anita Krohn Traaseth. Men, når hun går inn dørene i Akersgata hvor Schibsted hovedkontor ligger er det ikke med podcaster som hovedarbeid, men som forretningsutvikler.

Fredrik Abel er også hentet inn som forretningsutvikler, og kommer senest fra rollen som senior strategic partnership manager i DnB. Han skal blant annet fokusere på å få til gode samarbeid med tredjeparter, og på den måten bidra til å sikre en høy innovasjonstakt.

I tillegg til Hege Skogen og Fredrik Abel, har Schibsted også nylig hentet inn Kristin Juland Møller som Senior Product Manager og Ario Iranpour som Product Manager til det nye satsingsområdet.

Powered by Labrador CMS