Aina Lemoen Lunde.

Aina Lemoen Lunde mottar hedersprisen på Mediaforums høstkonferanse, Andre Boller

– Vi har et godt fagmiljø i Norge, sier en overrasket vinner av hedersprisen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

(GAMLE MUSEET, OSLO): – Tusen takk til alle rause bransjekollegaer og juryen. Vi har et godt fagmiljø i Norge.

Det sier vinneren av årets hederspris under Mediaforum, Aina Lemoen Lunde, fra DNB.

Det ble klart torsdag.

Leder innovativ markedsavdeling

Dette er en pris som kan tildeles enkeltpersoner, firmaer og organisasjoner som oppfyller ett eller flere av kriteriene:

  • Bidratt til å høyne mediefagets anseelse.
  • Drevet seriøs forskning og/eller god kommunikasjon av mediedata.
  • På annen måte bidratt til å høyne nivået for faget.

Juryen grunngir prisen med at Lunde har i en årrekke stått i spissen for det som gjentatte ganger blir trukket frem som Norges mest innovative markedsavdeling.

De mener at Lunde fremstår med særdeles høy faglig kompetanse, og som over tid har bidratt med sterk verdiskapende markedskommunikasjon med samfunnsinnsikt som bakteppe.

– Vinneren tar arbeidsrollen til et nytt nivå ved å bruke påvirkningskraften til å gjøre en forskjell, ikke bare i kommunikasjonsbransjen, men også i samfunnet, står det i begrunnelsen.

Juryen mener at Lunde høyner kommunikasjonsfaget ved å synliggjøre verdien av markedsføring, ved å dele kunnskap samt engasjere seg i alt fra casejuryering til å være en ettertraktet foredragsholder.

Videre skriver juryen at foredragene viser god innsikt, lang erfaring og tydelige refleksjoner rundt kommunikasjonsfaget.

Lunde blir kalt en involverende, resultatorientert og velformulert person som deler villig av sine erfaringer.

Ny visuell profil

Juryleder i år er Paal Fure fra Dentsu. Med seg i juryen har han hatt Hanne Lohne fra Schibsted, Stian Bråthen fra Polling & Statistics, Pernille Wangsmo Melvold fra Orkla og Kine Kristin Wølneberg fra Red Dentsu X og Mediaforum.

Tidligere i år annonserte styret og faggruppen i Mediaforum lanseringen av en ny visuell profil og nytt navn for Mediekonferansen 2021. Årets konferanse, går for første gang under navnet «Andre Boller».

– Årets konferanse skal være i tråd med den nye visjonen til Mediaforum og målet er at våre medlemmer, gamle som nye, virkelig skal se verdien av den frivillige jobben vi legger i dette, uttalte medierådgiver i PHD Norge, Masha Scekic, i en pressemelding tilbake i september.

I 2019 var det Tine som hentet hjem Annonsørprisen. I år kan Meny smykke seg med denne tittelen.
Powered by Labrador CMS