Aftenbladet med frekt annonsestunt etter seriegullet Høytflyvende rogalendinger med frekt annonsestunt hos storebror i Bergen.
Volvat med kampanjetabbe: – Bare å legge seg flat En trykkleif på reklamen kunne fort blitt en flause for Volvat. I stedet ble det en smart anledning til å minne folk på å sjekke synet.
PFU skal vurdere Nettavisens skille mellom journalistikk og reklame Annonsørinnhold for Aksjon for borgerlig valgseier (ABV) trekkes inn for uklar merking.
Optimisme foran andre nisje-etappe 2025 «Starten på året var tøffere enn hva vi forventet i markedet for nisjer og fagmedier, men våren har vist mange positive tegn. Vi tror derfor på en sterkere del 2 av 2025. Det tyder nemlig de fleste signaler på.», skriver Tor Arne Sandholt.
Vil avlive avismyter - teppelegger byen med spørsmål Fædrelandsvennen har sluppet å betale for annonseplassen når de skal få folk til å forstå mer om redaktørstyrte medier.
Ny KI-løsning skal effektivisere annonsekampanjer Adform lanserer produkt som skal gjøre programmatiske annonsekampanjer mer effektive.
Trump-sitat ble reklamegrep: – Ikke alle får «et lite lån» av pappa – Trump er jo kjent for å si mye idiotisk, så ideen om bytte ut MAGA med oppsiktsvekkende ytringer kom rimelig kjapt, sier Schibsted Media.
Brun og blid får kritikk for å bagatellisere depresjon i annonse – skylder på kunden bak videoen Annonsen har fått sterke reaksjoner på sosiale medier, men «solkongen» Thorbjørn Frantzen mener de ikke har noe ansvar for innholdet.
Morgenstern og Poweroffice med B2B-stunt De neste par dagene samles flere tusen ledere til konferansen på Lillestrøm. En perfekt anledning til å markedsføre sitt regnskapssystem til nettopp bedriftsledere, mener PowerOffice.
Reklamerer med falske opphørssalg: – Forbudt Flere nettbutikker markedsfører seg med annonser som gir inntrykk av at de skal legge ned, men butikken fortsetter salget langt utover det oppgitte tidspunktet. Nå advarer Forbrukerrådet mot ulovlig praksis.
Mediebyråsjefene: Slik blir 2024 Utviklingen i annonsemarkedet, de største utfordringene og mulighetene fremover. Her gir mediebyråsjefene sitt syn på 2024.
Vinner av The Hunt sikrer bransjen over 400 assistenter – Dette er den desidert største kampanjen Norge har hatt innenfor bransjen.
Ny satsing skal lokke annonsører tilbake til X X, tidligere kjent som Twitter, introduserer nye funksjoner for å tiltrekke annonsører tilbake.
Ny funksjon lar merkevarer vise annonser i TikTok-søk TikTok lanserer Search Ads Toggle i Norge – en ny måte som lar annonsører plassere annonsene sine på TikToks søkeresultatside.
ANFO-sjefen om gigantavtalen: – Fornuftig Jan Morten Drange tror avtalen mellom Schibsted og Amedia vil være bra for papir-annonsører.