X ønsker å vinne tilbake merkevarer med et nytt annonseformat.

Ny satsing skal lokke annonsører tilbake til X

X, tidligere kjent som Twitter, introduserer nye funksjoner for å tiltrekke annonsører tilbake.

Publisert Sist oppdatert

X, tidligere Twitter, har som kjent tapt mye annonseinntekter siden Elons Musks oppkjøp i fjor høst

Plattformen prøver nå å snu den trenden ved å lansere nye annonseringsløsninger knyttet til vertikale videoer. Det skriver Adage og viser til dokumenter som avisen fikk tilgang til. 

Xs nye videofunksjon

Den nye satsingen kan sees på som en måte for X å ta på seg TikTok så vel som Instagram Reels, ettersom dokumentene også fremhever Xs nye videofunksjon som lar brukere se videoer i fullskjerm. 

Plattformens merkevaresikkerhetsverktøy, lansert i august under ledelse av Xs nye administrerende direktør Linda Yaccarino, er også fremhevet.

Videre, ifølge Adage, ser det ut til at X har 540 millioner aktive brukere per målet, noe som tilsvarer en økning på 20 prosent sammenlignet med samme periode i fjor. 

Powered by Labrador CMS