Audun Lysbakken blir sjeflobbyist i Brussel – Jeg gleder meg veldig til å komme i gang med denne jobben.
POL og Helsedirektoratet skal lede europeisk kampanje for bedre levevaner Norge får ansvar for stor EU-satsing for å forebygge ikke-smittsomme sykdommer i 25 land.
Forbrukerrådet krever strengere regler mot grønnvasking i finans Over sju av ti nordmenn vil ha klare regler for hva som kan kalles bærekraftige fond og investeringsprodukter. Nå ber Forbrukerrådet EU rydde opp.
Performance-talent går til Pressure I april stakk Pressures ferske rådgiver Hanna Oftedal Negård av med tittelen «Årets performance talent». Nå skal hun bruke kompetansen til å jobbe med strategisk posisjonering og politisk påvirkning i et stadig mer komplisert medielandskap.
Norge vil ha EU med på 15-årsgrense for sosiale medier Regjeringen ber EU støtte forslag om aldersgrense på sosiale medier. – Europa må stå samlet i møte med tech-gigantene, sier statsrådene.
Apple og Meta får milliardbøter av EU EU-kommisjonen mener Apple og Meta bryter EUs lover om digitale markeder.
Bleed skal visualisere Europas neste store arkitekturinnovasjon Bleed har vunnet oppdraget med å utvikle visuell identitet og nettside for STACK, et europeisk forskningsprosjekt ledet av SINTEF, i samarbeid med det verdenskjente arkitektkontoret Zaha Hadid Architects.
Metas kontroversielle reklame-grep: Dette sier mediebyråene Meta innfører fullskjerm-reklamer for å kontre EU-granskningen. Det er det delte meninger om blant mediebyråene.
Bruk av generativ AI i reklame «Oppsummert kan man vel da si at EU gir blaffen i hvordan generativ AI brukes i markedsføringsaktiviteter. Og det er en god vurdering», skriver Carsten Gunnarstorp, advokat i ANFO.
DSA håndhevet i EU: Norge venter på implementering av nytt regelverk – Det er på tide at vi får slike reguleringer, sier direktør Mari Velsand i Medietilsynet.
Influensere er for dårlig til å merke egenreklame Mange influensere merker ikke reklame for egne produkter og tjenester, viser en stor europeisk kontroll som Forbrukertilsynet har vært med på.
Mener de ser en økende trend med «pay or okay»-løsninger i sosiale medier Tobias Judin og Datatilsynet frykter at det å måtte betale for sitt eget personvern skal bli den nye normalen. Nå ber de Det europeiske personvernrådet (EDPB) om å ta tydelig stilling.
Norske selskaper er avhengig av tillit. Det er ikke tek-gigantene, mener eksperter Eksperter mener selskaper som Meta, TikTok og Google ikke har like mange insentiver til å være åpne og etterrettelige som norske aktører.
Forbrukertilsynet har mottatt svært mange Black Friday-klager At ulovlig salgsmarkedsføring vil ha et fokus i 2024 er helt sikkert.