Forskningsinfluensere fra USA skal selge Oslo til verden Mens forskningen i USA mister støtte under Trump, satser Oslo kommune offensivt. Fire amerikanske forskningsinfluensere er hentet hit for å selge hovedstaden som global kunnskapsby.
Arbeiderpartiet danket ut konkurrentene på TikTok – Stoltenberg-effekten ga full klaff TikTok ble en av de viktigste kampplassene under årets valgkamp. Arbeiderpartiet fikk mest engasjement – men Erna Solberg stjal oppmerksomheten med humor og stunt, viser ny valganalyse.
Hun er ny kom-sjef ved TØI – Med Emilie på laget får vi en strategisk kommunikasjonssjef med blikk for muligheter.
Ny forskning: Slik sprer du reklame uten å vite det Hva skjer når du trykker «liker» på en video eller deler noe i sosiale medier? Du bidrar til å spre reklame – ofte uten å vite det selv. Det viser ny forskning om hvordan sosiale medier påvirker oss.
Magnus dykket ned i de politiske skandalene. Dette overrasket han mest I sin masteroppgave gjorde han en grundig analyse av fem ulike skandaler som involverte fem ulike politikere.
Kristiania feirer 110 år med bred markering Kristiania fyller 110 år i 2024. Denne milepælen markeres med en rekke arrangementer og forskningsseminarer gjennom hele året.
Influenser om rapport-funn: – Ikke overrasket Flere faktorer påvirker det reklamebaserte innholdet til ulike influensere.
Podkasten «Smart Forklart» når 100 episoder I sommer introduserer de kortere episoder for å holde lytterne oppdatert med fakta i en lett tilgjengelig form.
Hyper skal gjøre norsk forskningsinstitutt verdenskjent Med en rykende fersk identitet og merkevareplattform utformet av Hyper, skal det norske instituttet settes på verdenskartet.
Nasjonalforeningen for folkehelsen med ny demenskampanje Lanserer en ny film for å styrke bevisstheten rundt demens og foreningens arbeid med sykdommen.
Hun er ny kommunikasjonssjef i VKM – VKM er litt som bassisten i bandet: Helt nødvendig, men sjelden mest synlig, sier Danielsen.
Han skal formidle KI-forskning fra UiT Petter Bjørklund er ny kommunikasjonsrådgiver ved universitetet.
Facebook fjerner all Rosa sløyfe-reklame Siden 1999 har aksjonen bidratt med over 415 millioner kroner til brystkreftsaken.
Forsker: – Aldri sett maken til i norsk politikk 21 forskere har analysert årets valg og valgtrender. Som Ketil Raknes uttrykker det, er vi midt i «Skandalenes tidsalder».
Høster internasjonale priser for fremragende forskning Utmerket for banebrytende arbeid på EUPRERA-kongressen i helgen.
– Mer givende enn å lage reklamesnutter om tilbud hos Kiwi Tor Martin Austad jobber med å formidle forskning ved hjelp av animasjon.
Regjeringen med milliardsatsing på kunstig intelligens Regjeringen øker forskningsinnsatsen på feltet med minst én milliard kroner de neste fem årene.