Skal forme GAGNERs merkevarestrategi: – Markedsførere må jobbe smartere Etter å ha levert bacheloroppgave med toppkarakter om hvordan utradisjonell markedsføring kan fange Gen Zs oppmerksomhet, gikk Lena Vervik Andreassen rett ut i fast jobb som innholdsprodusent hos GAGNER.
Glem virale stunt – dette er det Gen Z vil ha nå Gen Z er lei trendjag. Nå må merkevarer levere ekte historier eller bli slaktet.
Norske bedrifter kaster seg over TikTok-trend: – «Engagement-baiting» i begge retninger En ny TikTok-trend sprer seg raskt internasjonalt – og nå har den kommet til Norge.
Er vi redde for å lage rammer? «De som er på vei inn i arbeidslivet har et stort behov for å bli forklart og forstå forventninger, og ikke minst få tilbakemeldinger. », skriver Ole Janzso.
I stedet for å holde fast på gamle dogmer, burde vi kanskje heller lytte til den yngre generasjonen? «Er det virkelig nødvendig å «tenke, puste og leve for jobben omtrent 8 timer hver dag»?», spør Marius Amundsen Flaget i dette innlegget.
Takknemlig for spørsmålene – de driver oss fremover «For meg handler dette om noe større enn bare spørsmålet om hva som regnes som arbeidstid – det handler om kultur, forventninger og hvordan vi møter hverandre i arbeidslivet.», skriver Petter Skippervold.
«Nei, du får ikke betalt for å delta på sommerfesten» «Spørsmålet som leder opp til uttalelsen er godt egnet til å få personalledere til å rulle med øynene. Allikevel er det nok noen som kjenner seg igjen. Det er temaet ledelse av unge arbeidstakere, det vi for tiden kaller generasjon Z vi skal inn i. Er du leder eller ung og på vei inn i arbeidslivet, så les videre», skriver Ole Janzso i Teft i dette innlegget.
Er Gen Z virkelig vanskeligere å lede? Dette svarer de unge selv Er de krevende, eller bare tydelige på hva de vil? Og har de lav arbeidsmoral – eller har de lært å sette grenser? Etter at flere byråledere i kommunikasjonsbransjen delte sine erfaringer om Generasjon Z, svarer nå de unge selv.
Eventbransjen må tenke nytt:– Spillereglene fungerer ikke lenger Nye generasjoner, kortere oppmerksomhetsspenn og økte kostnader tvinger eventbransjen til å tenke nytt. Bransjeeksperten Julius Solaris advarer arrangører mot å fortsette som før.
Dette sier bransjetoppene om hvordan det er å lede Gen Z Gidder ikke jobbe? Eller gidder ikke jobbe meningsløst? Slik beskriver byrålederne Generasjon Z.
Dette er TikTok-trendene som tok av i 2024 Året på TikTok har vært preget av alt fra kreative oppskrifter til spennende nyheter. Gen Z-slangen har inspirert den eldre generasjonen, og «The Muffin Man» har engasjert en hel verden.
Derfor strømmer Generasjon Z til LinkedIn «Det kan virke som om flere unge har logget seg på LinkedIn. Hvorfor har plattformen som lenge har vært gamlingenes fristed blitt relevant blant generasjon Z de siste årene? », skriver Maren Nan Myrseth og Henrik Dale, i dette innlegget.
Videosøknaden på LinkedIn førte til drømmejobben: – Det føles surrealistisk Etter å ha slitt med å skille seg ut blant hundrevis av tekstbaserte jobbsøknader, tok Isabella Vold Ludviksen et kreativt grep og la ut en videosøknad på LinkedIn. Det tok bare en uke fra videoen ble publisert til kontrakten var signert.
– Vi er sinnssykt forskjellige, men vi har også en felles visjon et sted En livskrise førte til at Terje André Helgheim måtte ta grep om livet sitt. Nå starter han nytt byrå sammen med Peder Haugfos.
Flere bedrifter omfavner TikTok-trender mens eksperter advarer TikTok-trenden sprer seg raskt – men er det på tide å gi seg mens leken er god?
Mener dagens markedsførere er for dårlige til å nå de unge – De som sitter i maktposisjoner i store merkevarer og fortsetter å jazze på med den top down-strategien sin, de må ta seg en bolle.