Dette sier selskapene om «psykvasking» KOM24 har spurt flere i næringslivet hva de tenker om begrepet.
Sammenligner bruk av mental helse i markedsføring med grønnvasking Karl-Fredrik Tangen trekker fram flere eksempler på at kommersielle aktører bruker temaet mental helse i sin markedsføring, noe han mener er problematisk.
Slik endret Gjensidige sponsorstrategien sin En gutt som hadde planer om å ta livet sitt ble reddet av Gjensidiges festivalsatsing. Nå introduserer de Pusterommet på flere arenaer.
Slik skal Snapchat være med og hjelpe folk som er ensomme På Verdensdagen for psykisk helse lanserer Snapchat en ny interaktiv linse som skal gjøre det lettere å prate åpent med hverandre og bli bedre kjent.
Slik skal Pinterest gjøre sosiale medier til et mye hyggeligere sted å være Håper å få med seg de andre sosiale media-plattformene.
Døgn tar INSJ – Vi som er til stede på sosiale medier har et ansvar – Det er ikke bare de individuelle influensernes ansvar. Vi som management ønsker også å vise vår støtte.
INSJ med nytt byrå-samarbeid: – Enkelt å si ja Stiftelsen får sin første kommunikasjonsansvarlige: – Hun har et skarpt og stødig hode.
Mental Helse inngår samarbeid med INSJ – Å jobbe for bedre psykisk helse er en av de viktigste sakene INSJ kan engasjere seg for, ikke minst når vi vet hva slags posisjon mange influensere har i unges liv.
Pol med kampanje om mental helse – Amedia gir gratis annonseplass i sine aviser – Det er alt for mange unge i dag som føler seg forlatt og oversett, selv etter at de har bedt om hjelp. Sånn skal det ikke være. Så om dette kan bidra bare ett gram, blir vi fornøyde.