Therese Becke, daglig leder i Pol, Ole Jakob Bøe-Skattum, designer i Pol, Sindre Johnstad, kreatør i Pol, Line Toft, leder Innsamling og Marked i Mental Helse Ungdom, Erlend Løfald, kreatør i Pol, Maria Normann, prosjektleder i Pol, Christian Thu, strategisk salgsdirektør i Amedia

Pol med kampanje om mental helse – Amedia gir gratis annonseplass i sine aviser

– Det er alt for mange unge i dag som føler seg forlatt og oversett, selv etter at de har bedt om hjelp. Sånn skal det ikke være. Så om dette kan bidra bare ett gram, blir vi fornøyde.

Publisert

Denne uken går Mental Helse Ungdom live med en kampanje som er initiert og utført av Pol, med distribusjonsstøtte fra Amedia sine lokalaviser.

Bakgrunnen for kampanjen er å sette søkelys på mental helse og de enorme utfordringene som er blant de unge i samfunnet i dag.

Det melder Pol selv i en pressemelding.

Annonsen tar utgangspunkt i en idè fra Pol som så dagens lys under Gulltusjen-konkurransen tidligere i år, der Pol-teamet med Sindre Holmedal Johnstad og Erlend Løfald gikk seirende ut med ideen som nå tas ut.

Utdrag fra annonsen som skal vises i Amedias aviser.

– Bidraget traff meg rett i hjertet. Det er dessverre en så altfor korrekt beskrivelse av hvordan mange barn og unge blir møtt av hjelpeapparatet i dag. Vi i Mental Helse Ungdom er så takknemlige for at Pol og Amedia stiller opp og kjører ut dette budskapet pro-bono. Vi tror og håper at denne annonsen vil være en skikkelig tankevekker, for vi trenger at mange flere der ute er stemmene til de som ikke blir hørt, sier Line Toft, Leder Innsamling og Marked i Mental Helse Ungdom i pressemeldingen.

Hos Pol har hele byrået involvert seg i prosjektet, fra idè til formgivning, korrekturlesing, oversettelse til 13 ulike dialekter og språk samt prosjektledelse.

– Det er alt for mange unge i dag som føler seg forlatt og oversett, selv etter at de har bedt om hjelp. Sånn skal det ikke være. Så om dette kan bidra bare ett gram, blir vi fornøyde, forteller kreatørteamet hos Pol i pressemeldingen.

Amedia stiller opp med gratis annonsering og sikrer at Mental Helse Ungdom når frem til over en million daglige lesere med det viktige budskapet.

– Vi åpner vanligvis ikke opp for gratisannonsering i lokalavisene våre, men når saken er riktig og veldig viktig, som i tilfellet Mental Helse Ungdom, så trår lokalavisene til Amedia til. Vi ønsker å bidra til å sette Mental Helse på dagsorden i det norske samfunn, uttaler Christian Thu, strategisk salgsdirektør i Amedia.

Kampanjen går live i Amedia sine lokalaviser denne uken, og bygger opp mot Verdensdagen for psykisk helse den 10.oktober.

Powered by Labrador CMS