Senterpartiet er tilbake i opposisjon: Dette skjer i kommunikasjonsavdelingen nå Senterpartiet valgte å forlate regjeringen på grunn av uenigheter om strøm. Det får også følger for kommunikasjonsavdelingen i partiet.
Vipps leker med toppmøte: – Kan terskelen egentlig bli lav nok? – Vi prøver å legge oss så nær det teite som mulig, men uten å være på den gale siden, sier Vipps’ «skrivejente» etter å ha laget et innlegg om Jonas Gahr Støre og nordiske statsledere.
– Fordi jeg skjønte det kom til å bli et mas, var det like greit å slutte i First House Tor Mikkel Wara mener debatten om åpne kundelister er overdrevet.
Erna-rådgiveren: – Listhaug har vært på hugget Cato Husabø Fossen uttaler seg om Fremskrittspartiets kommunikasjon, og hvordan Høyre og Erna Solberg kan utfordre dem.
Har undersøkt: Derfor mener han Facebook fungerer bra for Listhaug og FrP Roy Aulie Jacobsen så nærmere på FrP-lederens Facebook-kommunikasjon gjennom seks måneder.
Skroll, lytt og stem: Slik blir det digitale valgåret «Norske «super PACs», uavhengige «politiske influensere» og en større miks av kanaler enn det vi har sett tidligere. Her er fem trender som vil prege det politiske året i digitale kanaler», skriver Marie Nygaard Sørlien.
PR-byråene om mulig regjeringsskifte: – Alltid spennende hvordan politikk kan påvirke markedet Stortingsvalget i 2025 kan få stor betydning for det offentliges bruk av eksterne PR-tjenester.
Kampanjene nådde mange, men ikke målet. Dette sier byråene bak Tre aktører som fikk støtte for å lage valgkampanjer i fjor forteller hva de tenker om at deltakelsen i de aktuelle målgruppene gikk ned.
Millioner ble brukt på valgkampanjer – deltakelsen gikk ned Valgdirektoratet ga støtte til flere ulike byråer som lagde kampanjer for å øke deltakelsen i fjorårets lokalvalg. Resultat ble færre velgere.
Ketil Solvik-Olsen blir assosiert partner i Geelmuyden Kiese Den tidligere samferdselsministeren og stortingspolitikeren vil bistå kunder med politisk og strategisk kommunikasjon. Han begynner i rollen i desember.
Magnus dykket ned i de politiske skandalene. Dette overrasket han mest I sin masteroppgave gjorde han en grundig analyse av fem ulike skandaler som involverte fem ulike politikere.
Ekspert mener X-flukten vil få følger for politisk kommunikasjon Flere har valgt å forlate Musk-plattformen X etter det amerikanske valget. Eksperter tror det kan endre det politiske ordskiftet i sosiale medier.
Senterpartiet ansetter «Stortingets sterkeste» som pressesjef Senterpartiets stortingsgruppe har ansatt Vebjørn Varlid (34) som ny pressesjef.
Kundeliste-debatten raser: Rødt vil vite hvem Tor Mikkel Wara jobbet for i PR-bransjen – First House har betalt flere titalls millioner i skatt. Mímir Kristjánsson fra Klassekampen, som mottar subsidier, han kommer fra tilkarringsindustrien, svarer Tor Mikkel Wara.
– En myte at politikere gjemmer seg bak en mur av PR-rådgivere Audun Lysbakken mener norske politikere er mer tilgjengelig for pressen enn mange tror. Gjennom hans rådgiver får vi beskjed om at han ikke har tid til å stille til et intervju.