Slik foregår TikTok-lobbyismen på Stortinget Flere norske partier har valgt å ikke være på TikTok. Dette kan endre seg i tiden framover.
Emma Svarva Giskås ny kommunikasjonssjef i Arbeiderpartiet Emma Svarva Giskås (27) er ansatt som ny kommunikasjonssjef i Arbeiderpartiet og Arbeiderpartiets stortingsgruppe.
Rykker opp i Høyre: Blir ny seniorrådgiver for kommunikasjon Philip Johan Haenel (30) får nye oppgaver og utvidet ansvarsområde i partiet. Blant annet blir han ny pressekontakt for Ine Eriksen Søreide.
Kritisk til Arbeiderpartiets TikTok-satsing: – Jeg er overrasket Thomas Tangen i Venstre mener ingen partier bør være på den kontroversielle plattformen. Ap svarer at det er feil å forby enkeltapper.
Slik jobber ungdomspartiene med pressehåndtering Er ungdomspolitikken i ferd med å profesjonaliseres? Dette sier ekspert.
Høyres infosjef satte ny personlig rekord på Birken: – Veldig gøy Iris Aunvik Tveten gikk Birken for andre gang.
Mener lobbyistene begynner for sent med å påvirke budsjettet Maria Østerhus Lobo og Daniel Torkildsen Lea i Zynk tror mange kan være tidligere ute med å jobbe for å få mer ut av statsbudsjettet.
«The Dark Side» krever flomlys på Stortinget «Vi kommunikasjonsfolk blir gjerne anklaget for å jobbe i det skjulte, men i spørsmålet om åpent lobbyregister er det ikke vi som nekter å skru på lyset», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Høyre henter First House-rådgiver Cecilie Jensen Aardal (32) gjør comeback i Høyres kommunikasjonsavdeling etter drøyt to år i PR-byrået First House.
Instagram begrenser politisk innhold: – Skremmer meg Ungdsomspolitiker og FpU-leder Simen Velle er bekymret over sensurering av politisk innhold i sosiale medier. Likevel har de ingen planer om å endre strategi.
– Kommer saker i media som vi ser er solgt inn av et PR-byrå Kari Elisabeth Kaski (SV) sier det er mulig å gjenkjenne avisartikler der et PR-byrå står bak.
Til minne om Casper Pajuniemi Lehland «En sjelden gang dukker det opp mennesker som bare har det. Dette er en tekst om en helt usedvanlig begavet 24 år gammel gutt», skriver Cato Husabø Fossen og Iris Aunvik Tveten på vegne av alle venner og kollegaer i Høyre.
I klesstil-duell: – Ikke fordi jeg prøver å være folkelig Mímir Kristjánsson sier han ikke prøver å appellere til velgere gjennom klesstilen sin. Men han erkjenner at han er dårlig til å kle seg.
Slik brukte de lobbyisme og kommunikasjon til å snu milliardvedtak Sveinung Skjong-Arnestad og gjengen i FFO kunne ikke finne seg i utformingen på de nye togene. Da bestemte de seg for å ta grep.
Krise etter krise i politikken: Dette tror ekspertene om politisk strategi framover Flere folkevalgte politikere har de siste årene opplevd å stå i mediestorm etter pinlige skandaler. Hva kan det bety for politisk kommunikasjon i framtiden?
Rud Pedersen og Ly Consulting inngår samarbeid Tidligere WergelandApenes-partnere inngår samarbeid med Rud Pedersen.
– Opplever at vi bevarer respekten for hverandre, selv når det går en kule varmt Nina Kraugerud Ertzaas i NHO sier at det hender det dukker opp saker i forbindelse med lønnsoppgjøret der de kunne ordlagt seg annerledes.