Overveldende mannsdominans i byråstyrene: – Det står ganske dårlig til Flere byråer risikerer å ende opp med «tantestyrer», advarer forsker. For selv om kravet om kjønnsbalanse gjelder, er det ikke sikkert endringen blir på annet enn papiret.
71 av 106 styremedlemmer er menn En gjennomgang av 25 av landets største reklame- og PR-byråer viser at bransjen henger langt etter lovkravene om kjønnsbalanse. Hos flere er styrerommene fortsatt rene mannsklubber.
Slik bygger Stordalen sitt kommunikasjonsimperium Petter Stordalen har vært med på å starte seks byråer på kort tid.
Krangel om PR-bransjens makt: – Et sykdomstegn i demokratiet «Bare tull», «sykdomstegn» og «myte» – ordbruken var alt annet enn høflig da PR-bransjens rolle i demokratiet ble debattert på Arendalsuka.
Henter inn tung seniorkompetanse: – Det går så det suser i Trigger PR-byrået melder om sterk vekst og henter inn tung seniorkompetanse fra TRY og PR-operatørene.
Henter fra konkurrent: Suzanne Nedrum Kraglund går til Storm Storm fortsetter veksten og forsterker sin politiske og strategiske kompetanse.
Svenske GK-topper starter eget KI-byrå – Vi ser et tydelig hull i markedet for skalerbar og strategisk kommunikasjon som sparer tid og leverer resultater.
PR-byrå tilbyr pakkepris for medieomtale: – Veldig uvanlig Peacock tilbyr både abonnement og pengene tilbake dersom de ikke lykkes.
PR-byrået Goodwill bytter sjef og henter inn ny rådgiver Johannes Fjose Berg tar over som Managing Partner i Goodwill strategi og kommunikasjon. Samtidig ansetter byrået Jørn Sund-Henriksen som seniorrådgiver.
Ole Christian Apeland: Omdømeekspert, eller omdømeknusar? «PR-topp og omdømeekspert, Ole Christian Apeland, meiner det er mange kommunikasjonsrådgjevarar i det offentlege som har tullejobbar. Snakk om å skyte seg sjølv, og faget, i foten. », skriv Arne Eithun
Har kuttet 45 stillinger på noen år: Slik skal Burson få til vekst igjen Etter år med fallende kurve skal Burson nå spisse seg og bli relevante igjen.
Her tar Petter Stordalen helt av under Arendalsuka-debatt – Du må forstå deres ønsker. Men de forstår ikke nødvendigvis at om du følger de ønskene så blir det drittdårlig.
Släger ba influensere «jobbe gratis» – Elsker byråer som tror vi er i 2010 enda og at folk er villige til å jobbe gratis, skriver Linnéa Myhre.