– Det er spennende å jobbe med reklame i år Jakob August Andresen har en påskeplan som spenner fra Valdres til Nadderud – og en arbeidshverdag preget av både Cannes-forberedelser og vinduskrig med CF Wesenberg. I påskepraten snakker Anorak-kreatøren om serier du ikke bør se, og hvorfor bransjen må snakke mer – og lage mer.
Anorak-duo vant Young Lions Digital 2025 Det var en intens konkurranse med totalt 15 kreative team fra reklame- og mediebyråer som konkurrerte om å løse en krevende brief fra Visit Svalbard.
Aris Theophilakis fikk hederspris: – Dette fortjener jeg ikke – Beklager til de som tror jeg har parkert roperten. Jeg elsker det jeg driver med, men jeg elsker ikke alle av dere.
Her er shortlisten til Young Lions Digital Etter en intens konkurranse har juryen valgt ut de beste bidragene som nå kjemper om å vinne den prestisjefylte prisen.
Hanna og Fam stakk av med Young Lions-seier: – Sykt gøy! Nå skal de vinne i Cannes. – Vi har jobbet hardt med dette!
GroupM-duo til Cannes: – Pulsen er i hundre Maja Wirum og Angelika Marcinkeviciute fra GroupM Nexus vant Young Lions Media Norge med sin kampanje «Listen to your pulse». Nå skal de representere Norge i Cannes.
Arrangerer kick-off for Young Lions 2025 Fjorårets stjerneskudd skal blant annet dele sine erfaringer.
Grafill har avsluttet samarbeidet med Young Lions Design Grafill avslutter samarbeidet med Young Lions Design etter flere tilbakemeldinger om at konkurransen har blitt mer reklamerettet.
Mediebyråforeningen tar over Young Lions Digital Tar over etter INMA som tidligere har vært i førersetet for den samme kategorien.
Usikker fremtid for Young Lions Design – Norsk deltakelse kan bli avgjort før jul Norge har stått uten deltakelse i Young Lions Design siden 2021. Nå kan det bli comeback – Grafill avgjør før jul, mens bransjen roper etter fornyelse.
Orkla-duo videre i Young Lions: – Sykt kult! Megan Muravez og Karoline Foss er kan ta medalje i den prestisjetunge talentkonkurransen.
Snart skal de i ilden i Cannes: – Har litt nerver Duoen fra PR-operatørene skal lage en PR-strategi på 24 timer, og lover å gi alt i konkurransen.
Her får de Cannes-beskjeden: – Skikkelig gøy PR-operatørene skal representere Norge i PR-kategorien i Young Lions.
Vant Young Lions-pris - nå skal de til Cannes Megan Muravez og Karoline Foss vant årets Young Lions Marketers-pris på ANFO Effekt.