Supernordic Creative Studio og Josimar viser baksiden av fotballen i ny kampanje
Supernordic Creative Studio fortsetter samarbeidet med magasinet Josimar. I den nye kampanjen vises fotballens bakside – fortalt uten ett eneste ord.
Etter en vellykket redningsaksjon våren 2025, der Josimar trengte 1000 nye abonnenter på fire uker for å overleve, fortsetter samarbeidet mellom Supernordic Creative Studio og fotballmagasinet som ikke lar seg kneble.
Den gangen gikk kampanjen viralt med motiver av Infantino og Trump, og nå spisses uttrykket ytterligere.
I den nye annonsen er alt kokt ned til det aller enkleste og mest visuelt presise: to bilder, én logo – og en kontekst som sier alt.
På de to første sidene ser vi et ikonisk bilde av Pep Guardiola. På de to siste – advokatteamet til Manchester City. Mellom dem: bare Josimars logo.
Budskapet er perfekt timet med Josimars utgave nr. 3/2025, som er ute nå – samtidig som Premier League er ventet å kunngjøre sin beslutning i saken mot Manchester City.
– Dette destillerer hva Josimar står for ned til det aller enkleste. Det sier alt, uten å si et ord, sier redaksjonen i Josimar.
– Det vante bildet av Pep kombinert med det svinedyre advokatteamet til Man City, og bare Josimar-logoen som tekst, blir en tankevekkende og kontekstuell kommentar til dagens fotballvirkelighet. Vi håper den kritiske fotballelskeren nikker gjenkjennende, sier Erik Heisholt i Supernordic Creative Studio.
Kampanjen er første uttrykk i Josimars nye konsept «The Flip Side of Football», som vil fortsette utover høsten og vinteren.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no