Fridtjof Hødnebø (daglig leder i Fullstakk), Gunhild Enger (CMO i Nettbil), Magnus Wrangell Ruud (medgründer i Odins.ai) og Andrea Henriksen (Campaign Manager i Nettbil).

Norsk KI-løsning får tillit hos Nettbil og Fullstakk

Bilplattformen tar nå i bruk maskinlæringsmodeller fra Odins.ai for å få bedre beslutningsgrunnlag i markedsføringen. Bak valget står også byråpartner Fullstakk.

Publisert

Siden 2017 har Nettbil, som er en del av VEND Group, gjort bilsalg enklere for privatpersoner ved å la forhandlere konkurrere i budrunde om bruktbiler. 

Nå tar selskapet i bruk norskutviklet teknologi for å løfte markedsføringen.

Fullstakk, som er Nettbils byrå, har vært tett på prosessen.

– Som byrå er vi alltid på jakt etter løsninger som kan skape vekst for kundene våre. Når en norsk aktør som Odins.ai tilbyr avanserte modeller med høy brukervennlighet, både for oss og kundene, er det verdt å teste, sier Fridtjof Hødnebø, daglig leder i Fullstakk, i en pressemelding. 

Hos Nettbil handler satsingen først og fremst om å ligge i forkant.

– For oss er markedsføring en av de viktigste vekstdriverne, det betyr også at vi må ha samme kontroll og presisjon her som på andre deler av forretningen. Vi er spente på hvordan Odins.ai kan bidra med komplementerende innsikt, sier Gunhild Enger, CMO i Nettbil.

For Odins markerer samarbeidet et viktig steg videre i selskapets vekst.

– Det er utrolig stas å få Nettbil på plattformen. De er en ambisiøs aktør med et sterkt team og et byrå som virkelig forstår faget. De utfordret oss gjennom hele prosessen, akkurat slik vi liker det, sier Magnus Wrangell Ruud, medgründer i Odins.ai.

– At de valgte Odins, ser vi som en stor tillitserklæring. Nå skal vi levere på den tilliten, legger han til.

Wrangell Ruud beskriver videre en periode med økende interesse for effektmåling som baserer seg på maskinlæringsmodeller, både hos sluttkunder og i byråmiljøer.

– Flere konsulentselskaper og byråer når ut for å forstå tematikken bedre, samt vurdere hvordan slike modeller kan bidra til økt verdi for deres kunder, sier han.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS